Keresőoptimalizálási ár webáruház esetében

Nyílt titok, hogy a keresőoptimalizálást igen nehéz beárazni, emiatt akár milliós különbségek is lehetnek egy-egy ügyfél esetében. Nézzük meg, hogy miért van ez.

Bérelhető vs. egyedi fejlesztésű webáruház

Az egyszerűség kedvéért a következőkben két esetet vizsgálunk meg, ahol mind a két webáruház ugyanannyi termékkel rendelkezik, ugyanaz az ügyfélkörük, stb., csak az egyik bérelhető, a másik pedig egyedi fejlesztésű webshop. Adott a webáruházak mérete, így körülbelül a keresőoptimalizálás mindkét esetben 200.000 Ft lesz, ami takarja az auditot, linképítést, szövegírást, kulcsszókutatást, konkurenciaelemzést, stb.
 

Bérelhető webáruház keresőoptimalizálás ár

Mivel minden valamit magára adó ügynökség a személyes konzultáció után egy alapos SEO audittal indít, így fontos a bérelhető webáruházak esetében azt megjegyezni, hogy a cégvezető keze igen sok esetben egyszerűen meg van kötve.

Amint találnak valami technikai hibát a szakemberek, akkor azt annak az informatikai csapatnak kell megoldania, akivel készíttette a webáruházát az ügyfél. Ez pedig nincs benne a SEO árban, mely lehet 10.000-1,5.000.000 Ft is, webáruház méretétől és állapotától, a sablonos rendszer kialakításától, az elérhető informatikusok számától, stb. függően. Ezt külön kell finanszíroznia az ügyfélnek, amennyiben beleegyezik a fejlesztésekbe.

Sokszor fordul az elő, hogy az ügyfél önhatalmúlag - szaktudás nélkül - úgy dönt, hogy nem akar olyan sokat költeni, így nem végezteti el a technikai fejlesztéseket, és a SEO auditnak így gyakorlatilag semmi értelme nem volt.

Ez az egyik leggyakoribb és legsúlyosabb probléma, amivel a keresőoptimalizálás ár kiszámításakor nem foglalkoznak az ügyfelek.

Egyedi fejlesztésű webáruház keresőoptimalizálás ár

A bérlős webshopokhoz hasonlóan az egyedi fejlesztésű webáruházak keresőoptimalizálási ára szinte teljesen ugyanaz, hiszen maga a SEO ugyanúgy történik, mint a bérlős webáruházak esetében.

Viszont annyi tapasztalata már van itt a cégvezetőknek, hogy tudják, hogy ez egy audit, illetve tartalmaz szolgáltatásokat is (szövegírás, linképítés, konkurenciaelemzés, stb.), amelyeknek csak akkor van értelme, ha szorosan együttműködik az ügyfél informatikai csapata a SEO ügynökökkel.

Az egyedi webshopokban az egyedi igényeket szinte napok alatt ki lehet szolgálni, hiszen a rendszer itt is már készen van, csak hozzá kell írni néhány új kódot. Ez nem megterhelő, mert itt teljesen szabad kezük van a programozóknak, nincsenek sablonokhoz és mások által leírt szabályokhoz kötve, mint a bérlős rendszereknél.

Nekünk emiatt az a tapasztalatunk, hogy a nagyobb ügyfelek szeretik házon belül tartani az informatikai csapatukat, így könnyebb a SEO is velük, viszont ezért magasabbak is az elvárásaik. Ebben a helyzetben könnyebb megfelelni a komolyabb kritériumoknak, mert egy biztos informatikai háttér nyújtja a technikai hibák professzionális megoldását. Ez pedig egy olyan biztos alapot nyújt a további SEO tényezők lefejlesztésére, mely miatt sokkal könnyebb jó eredményeket elérni később az organikus találatok növelésére.

Összegzés

Mindegy, hogy egyedi fejlesztésű vagy sablonos webáruházat kell megSEO-zni, a keresőoptimalizálás ára teljesen ugyanaz lesz. Sőt, a legtöbb esetben a technikai hibák miatti fejlesztéseknek is hasonló az áruk - ez az informatikai csapattól függ -, de itt nem mindegy, hogy ez a cégen belül van, vagy pedig ki van szervezve egy harmadik félnek.

Emiatt lepődik meg sok cégvezető, mert nem kalkulálja bele a keresőoptimalizálás árba a lehetséges technikai hibák megoldásának árát. Ez pedig gyakran milliós tételekre is fel tud rúgni, ha az adott webáruház nagyon rossz állapotban van.

Emiatt szoktuk azt javasolni az ügyfeleinknek, hogy a SEO audit után feltárt hibák megbeszélésére hozzanak magukkal egy programozót, aki hozzávetőlegesen meg tudja becsülni, hogy milyen plusz költségek merülhetnek fel a technikai hibák megoldása miatt.

Fontos emiatt, hogy fel legyenek készülve erre a cégvezetők, mert a keresőoptimalizálás ár nem tartalmazza az informatikai fejlesztéseket. Így kijelenthetjük, hogy a SEO árak nem változnak, csak az adott problémák miatti fejlesztések viszik fel gyakran milliós tételekre a webáruház felújításának árát.
  • Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.16.

    Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése

    Július 1-től megszűnik a bő tíz éve ismert Universal Analytics. A frissítés nem választható. Vajon több pluszt kapunk a keresőóriástól, vagy egy szükséges nyűg lesz az online marketingesek nyakán a frissítés? Nézzük meg hova jutott a webanalitika közel 20 év alatt!

  • A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.14.

    A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing

    A mesterséges intelligencia története az 1950-es évekre nyúlik vissza, amikor Alan Turing megalkotta az "intelligencia" fogalmának matematikai definícióját. Ezt követően a számítógépes tudományban dolgozók és kutatók elkezdték kifejleszteni az első mesterséges intelligencia programokat.