Kreatív linképítés az ego hatalmával

A linképítés igen sokat változott az elmúlt években, éppen ezért sok olyan módszer van, ami régen működött, ma már azonban fabatkát sem ér, ami kiválóan működik, de kevesen használják, vagy éppen olyan, amelynek már nem kellene működnie, mégis sikereket hoz. A második kategóriába tartozik az ego baiting, melyet viszonylag kevesen ismernek és alkalmaznak.
 
Ennek lényege az, hogy indirekt módon valamely nagy befolyású piaci szereplő egójára apellálunk, azt remélve, hogy ez felkelti a figyelmét, vagy legalábbis azokét, akik érdeklődnek iránta. Számos formában megvalósítható, de egyik sem elválasztható a minőségi tartalomgyártástól. Mindenek előtt természetesen meg kell határoznunk, hogy kiket akarunk ilyenformán elérni, és pontosan meg kell ismernünk őket ahhoz, hogy úgymond a szélárnyékukban előrejuthassunk.
 
Tartalmainkban megszólaltathatunk, idézhetünk például piaci szakértőket, ismert arcokat, akik iránt egyébként nagy az általános érdeklődés, akikről szívesen olvas célközönségünk – ebben az esetben nem kell dicsérni, törleszkedni semmilyen szinten, egyszerűen csak megjelentetni egy-egy adott nevet, legyen az személyé vagy cégé, és máris értékes hivatkozásokat nyerhetünk. Hatékony lehet az is, ha például toplistákat teszünk közzé, persze érdekes tartalommal körítve, de akár már az is célravezető lehet, ha a tartalmakban minél többször említjük meg az adott neveket. A lényeg az, hogy kifejezetten célközönségünk számára ismerős neveket érdekes kontextusban jelenítsünk meg, így növelve annak esélyét, hogy a tartalmat megosztják majd.
 
Persze ne felejtsük el hivatkozásokkal tarkítani saját tartalmunkat sem azok irányába, akiket megemlítünk. Ez igen hatékony lehet, mert ha jól célzunk, maguktól is megtalálnak így minket, hozzászólnak vagy akár minden további nélkül megosztják tartalmunkat saját oldalukon, s ehhez nekünk alig kell erőfeszítést tennünk, persze a kreatív tartalom legyártásán túlmenően. Arra viszont érdemes figyelni, hogy ne legyünk nyilvánvalóak – ha kimutatjuk, hogy mi a célunk mindezzel, könnyen éppen ellenkező hatást érhetünk el, ezért nem árt óvatosnak lenni.
  • Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.16.

    Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése

    Július 1-től megszűnik a bő tíz éve ismert Universal Analytics. A frissítés nem választható. Vajon több pluszt kapunk a keresőóriástól, vagy egy szükséges nyűg lesz az online marketingesek nyakán a frissítés? Nézzük meg hova jutott a webanalitika közel 20 év alatt!

  • A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.14.

    A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing

    A mesterséges intelligencia története az 1950-es évekre nyúlik vissza, amikor Alan Turing megalkotta az "intelligencia" fogalmának matematikai definícióját. Ezt követően a számítógépes tudományban dolgozók és kutatók elkezdték kifejleszteni az első mesterséges intelligencia programokat.