Linképítés és ami mögötte van - a folyamat - 1. rész

Nyilván azért szervezik ki a vállalkozások az olyan online marketing feladatokat, mint a linképítés, mert inkább a cég működésével akarnak foglalkozni, nem pedig azzal, hogy a konkurencia már megint milyen arcátlan kulcsszavakat használ a promócióik során. De vajon hogy néz ki a gyakorlatban a linképítés folyamata? Ebből a kétrészes bejegyzésünkből kiderül, hogy miben rejlik 2020-ban a linképítés művészete.
 

A linképítés előtt kell egy SEO audit

Amikor egy ügyfél linképítést kér, előtte muszáj lefolytatni egy SEO auditot, hiszen csak így lehet megállapítani azt, hogy mennyire felelnek meg a jelenlegi technikai, tartalmi és felhasználói elvárásoknak a cég webes felületei (weboldal + blog, webáruház + blog, közösségi média oldalak).

Ezután már kialakul egy kép a cégről, illetve a SEO audit során feltárásra kerülnek a vállalat tevékenységi köréhez köthető legfontosabb kulcsszavak és kulcskifejezések.

A linképítéshez kellenek kulcsszavak

A SEO audit után érdemes elvégezni a kulcsszókutatást, hiszen így lehet megállapítani azt, hogy mely kulcsszavakra érdemes erősíteni az adott oldalakat, s melyek azok, amiket úgymond befoglalt már a konkurencia, s igen nehézkes lenne ezekre a kifejezésekre organikus találatokat generálni.

A kulcsszavakhoz kellenek szövegek

Miután megvan egy hosszabb lista a potenciális kulcsszavakkal és kifejezésekkel, meg lehet tervezni a linképítési stratégiát különféle témák szerint. Az adott kulcsszavakhoz így készíteni kell szövegeket is, amelyek tartalmazni fogják azokat backlinkeket, amelyeket a szövegírók elhelyeznek benne a megadott linképítési stratégia alapján.

Ezeket hívja a szakma szponzorált cikkeknek, melyek különféle webes portálok rovatai alatt jelennek meg annak a közönségnek, amely földrajzi helyhez, érdeklődési körhöz és korhoz-nemhez köthetően releváns a cég számára. No de mik ezek a webes portálok?

A szövegekhez kellenek helyek a webes portálokon

A SEO-SEM ügynökségek egyik munkaköre az, hogy jó üzleti kapcsolatokat ápoljanak a kisebb-nagyobb portálok szerkesztőivel, tulajdonosi csoportjaival vagy befektetőivel, hiszen az utcáról csak úgy nem lehet bekéredzkedni egy-egy jól menő portál valamelyik rovatába. Ha még sikerülne is valamilyen csoda folytán, annak igen borsos ára lenne.

Egy SEO-SEM ügynökséggel viszont sokkal egyszerűbb a linképítés, hiszen az ő kapcsolataik révén nemcsak könnyebben és gyorsabban lehet bekerülni a vállalati szponzorált cikkekkel a webes portálokra, hanem olcsóbban is - az ismeretség miatt.

A webes portáloknak amúgy is kell tartalom

Szerencsére a webes portáloknak folyamatosan kell új tartalom, amelyet a saját újságíróik és szerkesztőik gyakran képtelenek biztosítani, pláne a rövid határidők miatt. Így a legtöbb jól menő portál szándékosan kihagy helyeket a szponzorált tartalmaknak, mert így nemcsak friss, külsős tartalommal tudják feltölteni a szabad helyeket, hanem még pénzt is keresnek vele.

Mivel ez egyaránt kedvez a SEO-SEM ügynökségnek, a cégnek, illetve a webes portálnak, így ez már évek óta kiválóan működik, csak nem nagyon esik szó róla sehol sem, mert ez úgymond a színfalak mögött történik.

Cégünk, a Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség már sokéves tapasztalattal a háta mögött segíti az itthoni és nemzetközi cégek linképítését, így kérje bátran segítségünket, ha professzionáls kezekre szeretné bízni vállalata online megjelenéseit.

Cikkünk második része a következő bejegyzésünkben lesz olvasható, ahol fényt derítünk arra, hogy miért olyan eltérőek a linképítési árak.
  • Hogyan változott a keresőmarketing az elmúlt 10 évben?
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2020.02.16.

    Hogyan változott a keresőmarketing az elmúlt 10 évben?

    Nem mindig voltak olyan komoly analitikai eszközei a keresőmarketingeseknek, mint amiket napjainkban használunk. A Google Analytics, a Search Console vagy az Ahrefs még vagy meg sem alakult, vagy igen kezdetleges formában működött.

  • Az online marketing ügynökség segít a konkurencia kutatásban is
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2020.02.16.

    Az online marketing ügynökség segít a konkurencia kutatásban is

    Amikor online marketing ügynökségünk elvállal egy ügyfelet, szeretünk alapos munkát végezni, ami azt jelenti, hogy reklámok helyett az első néhány hétben inkább azzal foglalkozunk, hogy milyen piaci helyzetben van az adott vállalkozás.