Linképítés és ami mögötte van - a folyamat - 2. rész

A linképítés ár egy igen kacifántos dolog, hiszen nyilván többe fog kerülni felkerülni egy több millió látogatóval rendelkező oldalra egy-egy szponzorált tartalomba bújtatott backlinkkel, mint egy kis blogba vendég-bejegyzéssel. Nézzük meg, miért olyan eltérőek a linképítés árak és a linképítési konstrukciók.
 

Mekkora vállalat kéri a linképítést?

Multi
  • Egy multinak a linképítés ára nem azért lesz drágább, mert több pénze van, mint egy kisvállalkozásnak, hanem azért, mert a konkurencia is mélyen a zsebébe nyúl, ha marketingről van szó. Emiatt egy multinak nívós portálokon kell megjelentetnie a szponzorált tartalmait, különben befoglalják a versenytársak a legjobb - legdrágább helyeket a szponzorált tartalmaknak.
  • Linképítés ár: Akár milliós tételek / év.

Középvállalkozás
  • Egy középvállalkozásnak is meggyűlik a baja a konkurenciával, pláne akkor, ha a környező országokból is próbálkoznak a versenytársak. Ebben az esetben is érdemes a multikhoz hasonló elvet követni, hiszen ha nem költ a cég legalább annyit marketingre, mint a konkurencia, akkor az általuk kitett tartalmak és hirdetések el fogják csábítani az ügyfeleket.
  • Linképítés ár: Százezres tételek / év.

Kisvállalkozás
  • Egy kis cég esetében már sokkal olcsóbb a linképítés, hiszen a lokális SEO segítségével olyan regionális portálokra kerülnek majd ki a szponzorált tartalmak, amelyeket a közvetlen közelükben lévő felhasználói réteg olvas, nem pedig országosan milliók.
  • Linképítés ár: Tízezres tételek / év.

Milyen webes portálra kerüljenek ki a szponzorált szövegek?

Multi esetében vagy világhírű, de legalább országos látogatottsággal rendelkező, megbízható, leinformálható és értékes információkkal szolgáló weboldalt kell keresni. Ennek nyilván drágábbak a szabad helyei, mint egy falusi portálnak.

Középvállalatok esetében már inkább a témához köthető portálokat kell felkeresni, így a szakmához releváns, lehetőleg nívós oldalakat kell itt megkeresni, amelyek egy egész országhoz vagy legalább egy nagyobb régióhoz szólnak. Itt a linképítési árak azért már elfogadhatóbbak, mint a multik esetében.

A kisvállalkozásoknak van ebből a szempontból a legjobb helyzetük, hiszen nekik regionális portálok kellenek, de inkább városi vagy kerületi magazinok, hiszen ha helyhez kötött a cég tevékenysége, akkor teljesen felesleges globális SEO eszközöket alkalmazni, elég a lokális SEO.

Címlapra, vagy mellék rovatokba kerüljenek fel a szövegek?

Természetesen sok függ attól, hogy a szponzorált tartalom a címlapon vagy egy eldugott mellék rovatban jelenik meg. Az előbbi egyértelműen drágább lesz - többen látják - az utóbbi pedig klasszisokkal olcsóbb lesz, mert ehhez el kell kattintaniuk a felhasználóknak a főoldalról.

Hány szponzorált tartalmat szeretne egy kampány alatt a cég?

Van, aki beéri havi négy cikkel, másnak meg 15 is alig elég. Ez főként a konkurencia viselkedésétől, illetve a vállalat marketing büdzséjétől függ. Az viszont fontos, hogy a cikkek minden esetben értékes tartalomnak számítsanak, ne pedig csak egy tipikus “sponcon”- (sponsored content - szponzorált tartalom) típusú bejegyzésnek.

Milyen minőségű szöveget kér a cég a linképítéshez?

A legolcsóbb a termékismertető, aztán jön egy kis történet, amire szintén a cég terméke adja a megoldást, majd a szakmai tartalom, ami szakmailag nyújt értékes információkat, végül pedig a tanulmányokra épülő, hivatalos cikk. A linképítési árak emiatt nemcsak attól függenek, hogy hova kerülnek ki a tartalmak, hanem attól is, hogy milyen minőségű legyen az egész linképítési stratégia ahhoz, hogy a cég profitálni tudjon belőle.
  • Hogyan változott a keresőmarketing az elmúlt 10 évben?
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2020.02.16.

    Hogyan változott a keresőmarketing az elmúlt 10 évben?

    Nem mindig voltak olyan komoly analitikai eszközei a keresőmarketingeseknek, mint amiket napjainkban használunk. A Google Analytics, a Search Console vagy az Ahrefs még vagy meg sem alakult, vagy igen kezdetleges formában működött.

  • Az online marketing ügynökség segít a konkurencia kutatásban is
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2020.02.16.

    Az online marketing ügynökség segít a konkurencia kutatásban is

    Amikor online marketing ügynökségünk elvállal egy ügyfelet, szeretünk alapos munkát végezni, ami azt jelenti, hogy reklámok helyett az első néhány hétben inkább azzal foglalkozunk, hogy milyen piaci helyzetben van az adott vállalkozás.