Linképítés és ami mögötte van - a folyamat - 2. rész

A linképítés ár egy igen kacifántos dolog, hiszen nyilván többe fog kerülni felkerülni egy több millió látogatóval rendelkező oldalra egy-egy szponzorált tartalomba bújtatott backlinkkel, mint egy kis blogba vendég-bejegyzéssel. Nézzük meg, miért olyan eltérőek a linképítés árak és a linképítési konstrukciók.
 

Mekkora vállalat kéri a linképítést?

Multi
  • Egy multinak a linképítés ára nem azért lesz drágább, mert több pénze van, mint egy kisvállalkozásnak, hanem azért, mert a konkurencia is mélyen a zsebébe nyúl, ha marketingről van szó. Emiatt egy multinak nívós portálokon kell megjelentetnie a szponzorált tartalmait, különben befoglalják a versenytársak a legjobb - legdrágább helyeket a szponzorált tartalmaknak.
  • Linképítés ár: Akár milliós tételek / év.

Középvállalkozás
  • Egy középvállalkozásnak is meggyűlik a baja a konkurenciával, pláne akkor, ha a környező országokból is próbálkoznak a versenytársak. Ebben az esetben is érdemes a multikhoz hasonló elvet követni, hiszen ha nem költ a cég legalább annyit marketingre, mint a konkurencia, akkor az általuk kitett tartalmak és hirdetések el fogják csábítani az ügyfeleket.
  • Linképítés ár: Százezres tételek / év.

Kisvállalkozás
  • Egy kis cég esetében már sokkal olcsóbb a linképítés, hiszen a lokális SEO segítségével olyan regionális portálokra kerülnek majd ki a szponzorált tartalmak, amelyeket a közvetlen közelükben lévő felhasználói réteg olvas, nem pedig országosan milliók.
  • Linképítés ár: Tízezres tételek / év.
 

Milyen webes portálra kerüljenek ki a szponzorált szövegek?

Multi esetében vagy világhírű, de legalább országos látogatottsággal rendelkező, megbízható, leinformálható és értékes információkkal szolgáló weboldalt kell keresni. Ennek nyilván drágábbak a szabad helyei, mint egy falusi portálnak.

Középvállalatok esetében már inkább a témához köthető portálokat kell felkeresni, így a szakmához releváns, lehetőleg nívós oldalakat kell itt megkeresni, amelyek egy egész országhoz vagy legalább egy nagyobb régióhoz szólnak. Itt a linképítési árak azért már elfogadhatóbbak, mint a multik esetében.

A kisvállalkozásoknak van ebből a szempontból a legjobb helyzetük, hiszen nekik regionális portálok kellenek, de inkább városi vagy kerületi magazinok, hiszen ha helyhez kötött a cég tevékenysége, akkor teljesen felesleges globális SEO eszközöket alkalmazni, elég a lokális SEO.

Címlapra, vagy mellék rovatokba kerüljenek fel a szövegek?

Természetesen sok függ attól, hogy a szponzorált tartalom a címlapon vagy egy eldugott mellék rovatban jelenik meg. Az előbbi egyértelműen drágább lesz - többen látják - az utóbbi pedig klasszisokkal olcsóbb lesz, mert ehhez el kell kattintaniuk a felhasználóknak a főoldalról.

Hány szponzorált tartalmat szeretne egy kampány alatt a cég?

Van, aki beéri havi négy cikkel, másnak meg 15 is alig elég. Ez főként a konkurencia viselkedésétől, illetve a vállalat marketing büdzséjétől függ. Az viszont fontos, hogy a cikkek minden esetben értékes tartalomnak számítsanak, ne pedig csak egy tipikus “sponcon”- (sponsored content - szponzorált tartalom) típusú bejegyzésnek.

Milyen minőségű szöveget kér a cég a linképítéshez?

A legolcsóbb a termékismertető, aztán jön egy kis történet, amire szintén a cég terméke adja a megoldást, majd a szakmai tartalom, ami szakmailag nyújt értékes információkat, végül pedig a tanulmányokra épülő, hivatalos cikk. A linképítési árak emiatt nemcsak attól függenek, hogy hova kerülnek ki a tartalmak, hanem attól is, hogy milyen minőségű legyen az egész linképítési stratégia ahhoz, hogy a cég profitálni tudjon belőle.
  • Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.16.

    Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése

    Július 1-től megszűnik a bő tíz éve ismert Universal Analytics. A frissítés nem választható. Vajon több pluszt kapunk a keresőóriástól, vagy egy szükséges nyűg lesz az online marketingesek nyakán a frissítés? Nézzük meg hova jutott a webanalitika közel 20 év alatt!

  • A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.14.

    A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing

    A mesterséges intelligencia története az 1950-es évekre nyúlik vissza, amikor Alan Turing megalkotta az "intelligencia" fogalmának matematikai definícióját. Ezt követően a számítógépes tudományban dolgozók és kutatók elkezdték kifejleszteni az első mesterséges intelligencia programokat.