Linképítés és influencerek 1. rész

Napjainkban az emberek jó része nem az agysebészeket irigyli hatalmas lexikális és gyakorlati tudásuk miatt, hanem a különféle közösségi média oldalakon, milliók által követett közéleti személyiségeket.

Számos esetben ezeknek a hírességeknek még szakmai végzettségük sincs azokról a témákról, amikről nap mint nap posztolnak képeket Instagramon, vagy töltenek fel akár félórás videókat YouTube-on.

A gyakorlat viszont azt mutatja, hogy az emberek, főként a 15-30 éves korosztály még tanácsot is képes kérni ezektől az internet sztároktól olyan témákban, amelyekhez egyáltalán nincs semmilyen diplomával vagy oklevéllel igazolható tudásuk.

Hogy jön mindez a linképítéshez?

Keresőmarketing szemszögből ezek a befolyásos személyiségek gyakorlatilag aranybányát jelentenek, hiszen csak meg kell jeleníteniük egy-egy terméket vagy szolgáltatást az internetre feltöltött tartalmaikban, s máris emberek ezrei rohannak, hogy felkeressék a hírességet támogató cég webáruházát, hogy azonnal meg tudják rendelni a posztban vagy videóban látott terméket.

Külföldön ez akkora méreteket ölt már, hogy amikor egy-egy netes híresség például kiad egy új fitnesz ruházati kollekciót vagy egy új típusú főzési, barkács, stb. kelléket, az emberek érdeklődése szerver leálláshoz vezet, mert annyian akarják egyszerre megvenni az újonnan kijött terméket, hogy lefagyasztják a webáruházat, s csak napokkal később tudnak hozzájutni az áhított termékhez, ha nem fogyott el addigra.

Ez néhány óra leforgása alatt szokott történni, s amikor elfogynak a termékek, azt kérdezgetik a felhasználók és követők, hogy mikor lesznek újra raktáron a várva várt árucikkek.

Gyakran azt is látni, hogy már a termék elérhetőségének beharangozása előtt egyesek teljes extázisba esnek, s ott ülnek a webáruház előtt, s várják, hogy például reggel 10 óra legyen, hogy elsőként tudjanak lecsapni a termékekre.

Influencerekkel egyszerű a linképítés

Természetesen egy teljesen új, az online piacon zöldfülűnek számító cég igen nehezen fogja rávenni önerőből az influencereket, hogy jelenítsék meg a terméküket egy-egy videóban vagy posztban.

Ebben az esetben nekik elengedhetetlen az, hogy egy jó PR kapcsolatokkal rendelkező keresőmarketing cég álljon a kampányaik mögött, hiszen így sokkal egyszerűbben tudják elérni a befolyásos személyiséget, mint egyedül, új cégként.

Ez főképp a megbízhatatlansági probléma miatt van, hiszen egy új cégnek még nincs sok minden a tarsolyában, nem tud 10 éves szakmai tapasztalatot felmutatni a gyártásban, stb. Idő kell neki, mire az emberek megbíznak a cégben és a termékek vagy szolgáltatások minőségében.


Linképítés 2019-ben

A keresőmarketing ügynökségek egy-egy munkatársai emiatt szinte olyan feladatokat látnak el, mint amikor a modellügynökségek csinos fiatalok után vadásznak az utcán vagy plázákban. A SEM szakemberek az ügyfeleiktől függően szinte napi szinten keresik azokat az online hírességeket, akik potenciális partnerek lehetnek egy-egy termék promótálásában, mely a linképítés során kulcsfontosságú.

Következő cikkünkben megnézzük, hogy hogy néz ki a linképítés influencerekkel a gyakorlatban.
  • Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.16.

    Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése

    Július 1-től megszűnik a bő tíz éve ismert Universal Analytics. A frissítés nem választható. Vajon több pluszt kapunk a keresőóriástól, vagy egy szükséges nyűg lesz az online marketingesek nyakán a frissítés? Nézzük meg hova jutott a webanalitika közel 20 év alatt!

  • A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.14.

    A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing

    A mesterséges intelligencia története az 1950-es évekre nyúlik vissza, amikor Alan Turing megalkotta az "intelligencia" fogalmának matematikai definícióját. Ezt követően a számítógépes tudományban dolgozók és kutatók elkezdték kifejleszteni az első mesterséges intelligencia programokat.