Ebben a 3 részes bejegyzésünkben bemutatjuk, hogy milyen tartalmi előírásoknak kell megfelelnie egy szöveges, képes vagy videós anyagnak ahhoz, hogy a linképítés sikerrel járjon. Fontos, hogy nívós oldalak utaljanak vissza az adott webes felületre, mert ez a faktor nagyon nagy szerepet tölt be a legnagyobb kereső, a Google algoritmusaiban, melyek azt is vizsgálják, hogy egy adott webes felületnek hány említése (backlinkje) van az interneten, különféle másik site-októl.
Középpontban a minőség és a megbízhatóság
A linképítés során 2019-ben már nem érdemes több ezer helyre kitenni linkeket, mert ahova kikerülnek, azok általában nívótlan, megbízhatatlan vagy leinformálhatatlan oldalak. Ez a fajta taktika már Black Hat SEO-nak számít, így inkább arra érdemes törekedni, hogy a backlinkek sokak által látogatott, megbízható és az adott webes felülettel releváns oldalakra kerüljenek ki.
Backlink pozíciója, szövegezése és környezete
A legegyszerűbben egy, az adott weboldallal releváns szövegkörnyezetben kell megemlíteni a linket. Emiatt például a fórumokban lévő linkeket, vagy azokat az oldalakat, amelyek csak szponzorált tartalmakból élnek, itt nem szabad beszámítani az egyenletbe, hiszen ezek a szinte használhatatlan kategóriájú, spam linkek.
Így az adott kulcsszó köré épülő tartalomban egy releváns résznél érdemes a lehető legoptimálisabban leírni a link szövegét, s elhelyezni rá a backlinket, mert például ha az oldal aljára tesszük a linket, 8 pixeles betűmérettel, az nem lesz jövedelmező befektetés a linképítés során.
Tehát számít a link szövegezése, a szövegkörnyezetben lévő pozíciója, illetve az is, hogy ahol megjelenik, az mennyire releváns, értékes és összeillő azzal, amit a backlinket kérő weboldal kínál a felhasználóknak.
Megosztásra kész infográf tartalmak
Mivel sokkal egyszerűbb az emberi agy számára képes vagy videós tartalmak segítségével feldolgozni az új szöveges vagy szóban elhangzó információkat, így azt is lehetne mondani, hogy az infográfok virágkorát éljük.
Amikor nem szakavatott embereknek próbálunk valamilyen új és hasznos információt átadni, melyhez illene ismerniük legalább az alap kifejezéseket és a hozzájuk tartozó definíciókat, mindenki jobban veszi azt, ha van egy kis ábra, egy színes téglalapba zárt szöveg, egy félkövérrel kijelölt bekezdés, vagy egy könnyen olvasható diagram a szövegek mellett.
Egyre nagyobb teret hódítanak a DIY (Do It Yourself - Csináld magad) tartalmak is, melyekhez később hozzájöttek a képek, végül pedig a videók is megjelentek. Ez azt jelentette, hogy már nemcsak szöveges tartalom formájában tudtak az emberek hozzájutni például egy pulóver horgolási leírásához, hanem léteznek már több órás videók erről, amikor valaki egy egész pulóvert meghorgol, így akinek van kedve, együtt horgolhat a videót készítő YouTuberrel.
A linképítés során pedig az az elsődleges, hogy az adott webes felületnek olyan hasznos tartalmai legyenek, amik megosztják magukat. Ez pedig csak úgy érhető el, ha a webes szerkesztők és a cikkírók nemcsak leírják, amit éppen a hétre kért a főszerkesztő, hanem tesznek bele képeket, ábrákat, s ahol könnyebb mutatni, mint írni, oda videókat vagy GIF-eket is beillesztenek, hogy egyszerűbb legyen befogadni az új információkat a felhasználóknak.
Természetesen az a cég lesz a legjobb, amelyik a legtöbb pénzt áldozza fel, így aki dizájnerrel együtt készíti a heti bejegyzéseket, van mögötte egy profi stúdió stáb a videókhoz, valamint van lehetősége a szakma legjobbjaival interjút készíteni, annak szinte nem is kell használnia a linképítést manuálisan.
Miért? Mert a tartalma nemcsak megbízható, de esztétikailag is vonzó lesz, valamint a felhasználóbarát kialakítás miatt pedig nemcsak a usereknek, de a Google-nek is tetszeni fog a tartalom, így előrébb kerül a SERP-eken az organikus találatok között a weboldal linkje.
Cikkünk 2. része a következő blog bejegyzésünkben lesz olvasható.