Mennyit költöttünk online hirdetésre 2012-ben?

Idén is kiadta a tavalyi évről szóló jelentését a Kantar Media. A bevalláson alapuló statisztika alapján levonhatunk néhány következtetést a magyarországi online reklámköltésről. A kimutatás szerint a tavalyi reklámköltés Magyarországon 700 milliárd forint volt, melynek mindössze 4,9%-át, mintegy 34 milliárdot költöttek el a cégek a weben.

Meg kell említenünk, hogy ez az adat listaáras megjelenésekről szól. A net-net, tehát minden kedvezményt és ügynökségi jutalékot tartalmazó végső ár ennek akár a fele is lehet. Viszont az online display költéseket is csak a legnagyobb ügynökségek és sales house-ok adatai alapján számolták ki, és többek között a Google AdWords bevételei nem is szerepelnek a kimutatásban.

A becslések szerint tehát ez a 34 milliárdos listaáras összeg csak 35%-a lehet a teljes 2012-es online reklámpiaci költésnek Magyarországon. A kiadók és sales house-ok között a legnagyobb részesedés az Origóé: 10%-os növekedés után 22,5%-át vitték a reklámtortának.

A második a CEMP Sales House (Index-birodalom) 22,1%-os eredménnyel (18%-os növekedés). A legnagyobb eredménynövekedést, 35%-os javulást a Sanoma ért el, így a teljes elemzett költés 16,4%-ával rendelkeznek. Hozzá kell tenni, hogy a bevallásában a Sanoma egy meglehetősen tisztességes Google AdSense bevételt is megjelenített (egyedüliként a mezőnyben).

A legnépszerűbb szektorok között nincsen nagy meglepetés, csak az első két hely cserélődött fel: a könyvkiadás a display hirdetések 18%-át, a pénzügyi szektor 17%-át adja.

A távközlési szektor közel húszszázalékos csökkenés után a harmadik lett 10%-os részesedéssel. Közel 60%-al többet költöttek kulturális, szabadidős hirdetésekre, a lakásberendezés, lakásfelújítás pedig 68%-os növekedést ért el. A legtöbbet költők listáján szintén listaáras sorrendet találunk, tehát a valódi összeg töredéke lehet az itt feltüntetettnek.

A statisztika szerint a legtöbbet az OTP költötte, majd a Vodafone és T-Mobile került még a dobogóra. Természetesen a bankok és telekommunikációs cégek számára a hagyományos hirdetési felületek megfizethetők.

Ne feledjük azonban, hogy ez a statisztika csak körülbelül a teljes online reklámköltés 65%-át fedheti le: a többi pénz főleg a Google tartalmi hálózatán keresztül folyik át, ahol már néhány ezer forintért is hirdethetünk.

A cikkben szereplő adatokért hálás köszönet Ihász Ingridnek.
  • Mit jelent a Core Web Vitals?
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2024.07.08.

    Mit jelent a Core Web Vitals?

    A digitális világban a weboldalak teljesítménye és felhasználói élménye kulcsfontosságú tényezőkké váltak. A Google ennek jegyében vezette be a Core Web Vitals mérőszámokat, amelyek segítenek a weboldalak teljesítményének értékelésében.

  • Kulcsszókutatás és PPC kampányok
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2024.07.02.

    Kulcsszókutatás és PPC kampányok

    A digitális marketing világában a kulcsszókutatás és a PPC (Pay-Per-Click) kampányok két elengedhetetlen összetevő. Mindkét eszköz kulcsszerepet játszik abban, hogy a megfelelő üzenet a megfelelő közönséghez jusson el.