Miért fontos a webáruház mellé egy hivatalos céges weboldal is keresőmarketing szempontból?

Tipikus eset: készíttet egy cég egy csinos webáruházat, majd amikor feltöltötték a termékeket, s végre beindulhatna a biznisz, a vásárlókat nagyítóval sem lehet megtalálni az online shop körül. Mi lehet a baj?

Rengeteg minden, de mi most egy dolgot fogunk kiemelni, hiszen ez keresőmarketing szempontból az egyik legfontosabb tényező.

Érdemes ilyenkor vásárlónak képzelnünk magunkat, hiszen így lehet a lehető legjobban megérteni, hogy mi okozza a fő problémát. Például: szeretnénk vásárolni online egy minőségi, felsőbb árkategóriájú parfümöt. Miután nem kis összeget fogunk elkölteni, fontos számunkra az, hogy az a parfüm érkezzen ki hozzánk, amit megrendeltünk, eredeti legyen, ne legyen felvizezve, és lehetőleg ne lopja el a postás vagy a futár a csomagot.

Ezekből az elvárásokból is látszik, hogy a vásárlónak igazán egy dologra van szüksége, amikor a weben próbál valamit megrendelni: megbízhatóságra.

A parfüm azért jó példa, mert azt rengeteg helyen lehet hamisítva vagy felvizezve, természetesen az eredeti ár töredékéért megvenni. Tehát, ha mindenképpen minőségi parfümöt szeretnénk vásárolni, akkor egy olyan webáruházat kell találnunk az interneten, amiben megbízunk, hogy tényleg az eredeti terméket fogjuk kiszállításkor megkapni.

Erről viszont meg kell győzzön minket a webáruház üzemeltetője. Persze nem fog minket a cég megkeresni személyesen, hogy igen, mi egy hivatalos forgalmazója vagyunk ezeknek és ezeknek a márkáknak, bennünk nyugodtan megbízhat. Online ezt nem lehet így megoldani.

Vannak viszont olyan íratlan üzleti szabályok az interneten, amiket ha betart egy új, feltörekvő cég, még a hatalmas konkurencia mellett is képes lehet arra, hogy kitűnjön a többi közül. Hogy fogja ezt megtenni? Fontos információkat közöl az interneten magáról, a termékeiről és a szolgáltatásairól.

Visszatérve a parfümös példára: tegyük fel, hogy megtaláltuk azokat a webáruházakat, ahonnan meg tudjuk rendelni a parfümöt. Igen-igen, de melyiket válasszuk? Azt, ahol a legalacsonyabb áron tudjuk megvenni a parfümöt? Esetleg azt, ahol ingyenesen szállítják majd ki a terméket? Vagy azt, ahol kapunk 10% kedvezményt?

Mindenki már rengeteg féle keresőmarketing fogással és trükkel próbál minket rávenni, hogy ez lesz a legjobb hely, ahonnan rendelni tudunk. Kérdés az, hogy ezek a csinos akciók és kedvezmények elegek-e ahhoz, hogy megnyerjenek minket, mint potenciális parfüm vásárlókat?

A webáruház menüjében emiatt fel kell tüntetni a legfontosabb információt a vásárlással kapcsolatban: milyen fizetési és szállítási lehetőségek vannak, hűségprogramok, törzsvásárlói lehetőségek, akciók, stb., hogy a vásárlók tisztában legyenek a webshop működésével.

Viszont a webáruház ettől még nem lesz megbízható, csak felsorolta azokat az információkat, amik fontosak ahhoz, hogy egy új látogató gördülékenyen tudjon böngészni, majd vásárolni a felületen.

A webáruház láblécében emiatt feltétlenül fontos betenni a cég vagy cégcsoport webhelyének linkjét, hiszen egy külön weboldalon rengeteg szabad hely van arra, hogy hosszú bejegyzéseket írjon a cég magáról. A vállalat történetéről (évekre, évtizedekre lebontva, szép részletességgel tárgyalva a fontosabb mérföldköveket, képekkel-videókkal illusztrálva), az üzletpolitikájáról, az eddigi sikereiről, díjnyertes termékeiről, újságcikkekben megjelent szolgáltatásairól, célkitűzéseiről, természetbarát megoldásairól, stb.

Tehát keresőmarketing szempontból egy webáruház mellé szinte kötelező csináltatni egy profi weboldalt is, hiszen ez a cég biztosítéka arra, hogy amit a webáruházban lát a vevő, az mind igaz, törvényes és megfelel a valóságnak.
  • Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.16.

    Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése

    Július 1-től megszűnik a bő tíz éve ismert Universal Analytics. A frissítés nem választható. Vajon több pluszt kapunk a keresőóriástól, vagy egy szükséges nyűg lesz az online marketingesek nyakán a frissítés? Nézzük meg hova jutott a webanalitika közel 20 év alatt!

  • A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.14.

    A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing

    A mesterséges intelligencia története az 1950-es évekre nyúlik vissza, amikor Alan Turing megalkotta az "intelligencia" fogalmának matematikai definícióját. Ezt követően a számítógépes tudományban dolgozók és kutatók elkezdték kifejleszteni az első mesterséges intelligencia programokat.