Miért nem előnyös az infinite scrolling?

 Az infinite scrolling technológia egyre nagyobb népszerűségre tesz szert a nagy forgalmat bonyolító és nagymennyiségű tartalmat megjelenítő oldalak között – a keresőmarketing szempontjából azonban érdemes ezzel vigyázni, ahogyan arra a Google is felhívta nemrég a szakemberek figyelmét.
 

Az infinite scrolling technológia lényege nevében rejlik – a felhasználót egyetlen oldalon tartja, amely görgetéskor frissül és tölti be az újabb tartalmakat, így nincsen szükség manuális frissítésre vagy bonyolultabb navigációra. Olyan folyamatosan frissülő, nagy forgalmat bonyolító oldalak esetében alkalmazzák ezt gyakran, mint például a Facebook, az Instagram, a Twitter vagy éppen a 9gag.
 

A keresőmarketing szempontjából azonban ez problémás, mivel a keresőrobot nem „görget”, azaz nem látja azokat a tartalmakat, amelyek csak a scroll révén töltődnek be, ami közvetetten ahhoz vezethet, hogy kisebb lesz oldalaink látogatottsága, minta a hagyományosabb oldalszerkezetet részesítenénk előnyben.
 

Éppen ezért nem is ajánlott a technológia alkalmazása kisebb vagy célorientált weboldalak esetén, ahol megoldható az aloldalak létrehozása, mivel így a keresőben is előnyösebb helyezést érhetünk el azáltal, hogy az adott tartalmak, kulcsszavak megjelennek az algoritmusok számára is. Amennyiben konkrét tartalmakat akarunk megjeleníteni, semmiképpen sem javasolt az alkalmazása, nagyban rontja a felhasználhatóságot és az eredményességünket is, ha úgymond „eldugjuk” ezeket a tartalmakat a robotok, és ezzel sok felhasználó elől is, akik így nem akadnak rá weboldalunkra.
 

Ez a probléma nem csak a keresőmarketing szakemberek figyelmét keltette fel, de a Google is felfigyelt rá. Nemrég ezért egy cikket közöltek Webmaster Central blogjukon arról, hogyan alakítható az infinite scroll oldal paginált sorozatokat tartalmazó oldallá, amelyeket lapozva a keresőalgoritmusok is hozzáférnek a tartalmakhoz. Így megvalósul az indexelés, és nagyobb forgalomra is számíthatunk a több, jobb helyen történő megjelenésnek köszönhetően a találati listákban.

  • Mit jelent a Core Web Vitals?
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2024.07.08.

    Mit jelent a Core Web Vitals?

    A digitális világban a weboldalak teljesítménye és felhasználói élménye kulcsfontosságú tényezőkké váltak. A Google ennek jegyében vezette be a Core Web Vitals mérőszámokat, amelyek segítenek a weboldalak teljesítményének értékelésében.

  • Kulcsszókutatás és PPC kampányok
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2024.07.02.

    Kulcsszókutatás és PPC kampányok

    A digitális marketing világában a kulcsszókutatás és a PPC (Pay-Per-Click) kampányok két elengedhetetlen összetevő. Mindkét eszköz kulcsszerepet játszik abban, hogy a megfelelő üzenet a megfelelő közönséghez jusson el.