Miért nem előnyös az infinite scrolling?

 Az infinite scrolling technológia egyre nagyobb népszerűségre tesz szert a nagy forgalmat bonyolító és nagymennyiségű tartalmat megjelenítő oldalak között – a keresőmarketing szempontjából azonban érdemes ezzel vigyázni, ahogyan arra a Google is felhívta nemrég a szakemberek figyelmét.
 

Az infinite scrolling technológia lényege nevében rejlik – a felhasználót egyetlen oldalon tartja, amely görgetéskor frissül és tölti be az újabb tartalmakat, így nincsen szükség manuális frissítésre vagy bonyolultabb navigációra. Olyan folyamatosan frissülő, nagy forgalmat bonyolító oldalak esetében alkalmazzák ezt gyakran, mint például a Facebook, az Instagram, a Twitter vagy éppen a 9gag.
 

A keresőmarketing szempontjából azonban ez problémás, mivel a keresőrobot nem „görget”, azaz nem látja azokat a tartalmakat, amelyek csak a scroll révén töltődnek be, ami közvetetten ahhoz vezethet, hogy kisebb lesz oldalaink látogatottsága, minta a hagyományosabb oldalszerkezetet részesítenénk előnyben.
 

Éppen ezért nem is ajánlott a technológia alkalmazása kisebb vagy célorientált weboldalak esetén, ahol megoldható az aloldalak létrehozása, mivel így a keresőben is előnyösebb helyezést érhetünk el azáltal, hogy az adott tartalmak, kulcsszavak megjelennek az algoritmusok számára is. Amennyiben konkrét tartalmakat akarunk megjeleníteni, semmiképpen sem javasolt az alkalmazása, nagyban rontja a felhasználhatóságot és az eredményességünket is, ha úgymond „eldugjuk” ezeket a tartalmakat a robotok, és ezzel sok felhasználó elől is, akik így nem akadnak rá weboldalunkra.
 

Ez a probléma nem csak a keresőmarketing szakemberek figyelmét keltette fel, de a Google is felfigyelt rá. Nemrég ezért egy cikket közöltek Webmaster Central blogjukon arról, hogyan alakítható az infinite scroll oldal paginált sorozatokat tartalmazó oldallá, amelyeket lapozva a keresőalgoritmusok is hozzáférnek a tartalmakhoz. Így megvalósul az indexelés, és nagyobb forgalomra is számíthatunk a több, jobb helyen történő megjelenésnek köszönhetően a találati listákban.

  • Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.16.

    Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése

    Július 1-től megszűnik a bő tíz éve ismert Universal Analytics. A frissítés nem választható. Vajon több pluszt kapunk a keresőóriástól, vagy egy szükséges nyűg lesz az online marketingesek nyakán a frissítés? Nézzük meg hova jutott a webanalitika közel 20 év alatt!

  • A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.14.

    A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing

    A mesterséges intelligencia története az 1950-es évekre nyúlik vissza, amikor Alan Turing megalkotta az "intelligencia" fogalmának matematikai definícióját. Ezt követően a számítógépes tudományban dolgozók és kutatók elkezdték kifejleszteni az első mesterséges intelligencia programokat.