Miért rossz az, ha egy cég Black Hat SEO módszerekkel szervezi a linképítést?

A linképítés normál esetben egy komoly feladat, hiszen egy cég linkjeit kell elhelyezni megbízható és a célközönség által gyakran látogatott oldalakra, hogy több hiteles forrás is hivatkozzon a céges oldalra, mely növeli az oldal értékét a Google szemében.

Ez történhet természetesen organikus úton is, hiszen ha olyan információdús oldalt sikerül összeállítani, amire kérés nélkül is hivatkoznak hatalmas hírportálok, blogok vagy videós platformok, akkor nem kell semmit sem csinálni, csak fenntartani a hasznos információk megjelenítését felhasználóbarát módon, ahogy eddig.

Ez viszont nagyon ritka, mert a többség általában összetákoltat gyorsan egy weboldalt, s induláskor kezdik el csak feltölteni releváns szöveges, képes és videós tartalommal az oldalt, amin olyan információkat jelenítenek meg, amiket elolvashat, meghallgathat vagy megnézhet egy látogató.

Ez azt jelenti, hogy az oldalt félkész állapotban indították útnak, s most minden tekintet a linképítéssel is foglalkozó marketingesekre néz. Tőlük várják a csodát. Ez egy nagyon nagy hiba, hiszen egy 600. vicces videó portálra már senkinek sincs szüksége. Muszáj eredetinek lenni, mert másolni mindenki tud.

A Black Hat SEO-s emberek ezért a cápák között doppingolva szörföznek, hiszen szinte bármikor kitilthatják az ügyfeleik webes felületeit a keresők, ha úgy értékelik, hogy az oldalak visszaélnek a SEO eszközökkel. Miért lehet ez?

Azért, mert rendszer-szerűen, gyakran programok segítségével teszik ki a linkeket, sokszor egyszerre több ezret is. Ez feltűnő lesz a keresők szemében, így folyamatos veszélybe kerül az ügyfél weboldala.

Gyakori Black Hat SEO szokás volt az, hogy linkek ezreit tették ki megbízhatatlan, elavult, alig-látogatott, mondhatni a süllyesztőben lévő weboldalakra, s elhitették az ügyfeleikkel ezek a SEO szakemberek, hogy most már rengeteg backlinkje van az oldalnak, sikeresen végezték el a rájuk kiszabott linképítési feladatokat. És már nyújtották is be a számlát. Majd valami mondvacsinált ürüggyel eltűntek.

Sajnos mind a mai napig vannak ilyen cégek, akik szinte csak egyszer foglalkoznak egy ügyféllel, majd összeszedik a sátorfájukat és mennek a következő szerencsétlen céghez, akit átverhetnek.

Miért nem maradhatnak meg egy ügyfélnél? Azért nem, mert akinek a linképítés linkek ezreinek kirakását jelenti silány tartalmú, alacsony látogatószámú weboldalakra, annak a webes felületét kitilthatja a Google. Tehát nem fog többet megjelenni a keresési találatok között a cég weboldala. Ezért még akkor kell lelépnie a kétes SEO-s cégnek a térképről, amíg még bent van a cég a Google-ben, hiszen ha észreveszi az ügyfél az okoskodást, akkor felelősségre tudná vonni a SEO-SEM céget. Sajnos a legtöbb cég viszont nem ért az ilyenekhez, így ha kitiltást vagy büntetést is kapnak, nagy az esélye, hogy nem fogják érteni, hogy miért történt, ami történt.

A Google algoritmusai a mesterséges intelligenciának köszönhetően már a képes linkeket is ügyesen tudják értelmezni - de továbbra is fontos optimalizálni az alt tag-eket -, így az sem jelent már gondot a keresőnek, hogy megnézze, milyen minőségűek azok az oldalak, amik a linképítés során backlinkekkel látták el a cég weboldalát.

Bízza ránk, a Vírus Média Keresőmarketing ügynökségre a linképítés során felmerülő komoly és felelősségteljes feladatokat, hogy cége webes felületei csak minőségi és gyakran látogatott oldalakra kerüljenek fel igényes és tisztességes formában.
  • Mit jelent a Core Web Vitals?
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2024.07.08.

    Mit jelent a Core Web Vitals?

    A digitális világban a weboldalak teljesítménye és felhasználói élménye kulcsfontosságú tényezőkké váltak. A Google ennek jegyében vezette be a Core Web Vitals mérőszámokat, amelyek segítenek a weboldalak teljesítményének értékelésében.

  • Kulcsszókutatás és PPC kampányok
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2024.07.02.

    Kulcsszókutatás és PPC kampányok

    A digitális marketing világában a kulcsszókutatás és a PPC (Pay-Per-Click) kampányok két elengedhetetlen összetevő. Mindkét eszköz kulcsszerepet játszik abban, hogy a megfelelő üzenet a megfelelő közönséghez jusson el.