Miért tartják fontosnak az egyedi webes tartalmakat a keresőmarketing ügynökségek?

Néhány éve már jelen van a legtöbb keresőmarketing ügynökség szolgáltatásai között a szövegírás, de ezt még mindig nagyon kevés ügyfél veszi igénybe, mondván egy webáruháznak nincs szüksége szöveges tartalmakra vagy hosszadalmas blog bejegyzésekre. Nézzük meg, miért lettek egyre fontosabbak az egyedi és értékes szöveges, képes és videós tartalmak a hazai vállalatok számára is.

Az interneten lévő szöveges tartalmak 90%-a még a ratyi jelzőt sem éri el

Szöveget írni szinte mindenki tud, s vannak olyan szövegírók, akiknek gyakorlatilag teljesen mindegy, hogy milyen témát kapnak, néhány óra alatt 10.000 karakterben tudják ontani a nagy semmit.

Szinte minden blogbejegyzés - beleértve a jobbra vagy épp balra hazudó hírportálok számos megalapozatlan információra épülő bejegyzéseit - megtalálható angolul már az interneten. De nem kell aggódni, egy kis keresés után már a 10. angol cikket átböngészve akár meg is találhatjuk az eredetit, ahol talán még egy szánalmas tanulmánynak titulált referenciát is láthatunk.

Így keletkeznek az álhírek.

Másolás a köbön

Mindenki elolvas egy-két relevánsnak hitt bejegyzést egy-egy portálon vagy blogban, majd leírja a saját szavaival ugyanazt a saját blogjában, de gyakran tükörfordításokkal is találkozni, de ezt persze csak azok veszik észre, akik nemcsak a hazai internetet bújják, hanem számos nemzetközi portált is.

Másolni mindenki tud, amivel az a baj, hogy ezt túlságosan gyakran meg is teszik, emiatt az interneten lévő cikkek jó része szinte ugyanaz, csak más képekkel, infográfokkal vagy videókkal egészítik ki a szerkesztők, hogy egyedinek tűnjön az alapötlet, ami nyilván már évek óta fent van a neten valahol.

Másolás helyett egyedi tartalom - lehetséges még?

Persze, csak kell hozzá egy előzetes piackutatás, konkurencia-elemzés, kulcsszókutatás, kreativitás és zseniális szerkesztői készségek mind képek, mind videók tekintetében. S valljuk be, ezzel azért el lehet szenvedni akár heteket is, ami viszont nem feltétlenül optimális, mert vannak olyan oldalak, amik napi több mint 1000 cikket is publikálnak egy nap. Na ezzel hogy lehet felvenni a versenyt?

A Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség is tisztában van ezzel a faramuci helyzettel, hiszen az értékes tartalomnak nemcsak ára van, de elegendő időt is kell rá szentelni, hogy a végeredmény ne egy 12 egy tucat cikk legyen, hanem egy olyan értékes szöveges, képes vagy videós tartalom, amely megosztásra érdemes, kommentelésre készteti a felhasználókat, illetve akár megjelenhet a cikk a nagyobb hírportálokon vagy szakmai magazinokban.

Kulcs az egyedi tartalom készítéséhez

Melózni kell. Adatokat kell gyűjteni. Tanulmányokat vagy kísérleteket kell végezni, amelyeknek a végeredményéről utána büszkén be lehet számolni egy-egy bejegyzésben.

A legtöbben azokat a cikkeket osztják meg, amelyek valamilyen tanulmányon vagy tudományos kísérleti eredményen alapulnak, mert van mögöttük bizonyítható tény, adat vagy információ.

A hazai vállalatok pedig ezt a fajta szövegírást ki tudnák használni, hiszen napjainkban szinte mindenről lehet már releváns adatokat kinyerni. Mindegy, hogy az emberek cipőhordási vagy a kismamák hajszerkezetének változásáról írunk, ha tanulmánnyal vagy kísérlettel tudjuk alátámasztani a mondanivalónkat, sokkal több embert fog érdekelni, mintha csak a levegőbe írnánk mindenféle cikket egy-egy témáról.

Kérje a Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség segítségét, ahol a csapattagok egyaránt otthonosan mozognak a szakmai szövegírás, illetve a zseniális kép- és videószerkesztés világában.
  • Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.16.

    Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése

    Július 1-től megszűnik a bő tíz éve ismert Universal Analytics. A frissítés nem választható. Vajon több pluszt kapunk a keresőóriástól, vagy egy szükséges nyűg lesz az online marketingesek nyakán a frissítés? Nézzük meg hova jutott a webanalitika közel 20 év alatt!

  • A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.14.

    A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing

    A mesterséges intelligencia története az 1950-es évekre nyúlik vissza, amikor Alan Turing megalkotta az "intelligencia" fogalmának matematikai definícióját. Ezt követően a számítógépes tudományban dolgozók és kutatók elkezdték kifejleszteni az első mesterséges intelligencia programokat.