Milyen az értékes linképítés?

A linképítés a keresőoptimalizálás szerves része, és a kettő együtt változott az elmúlt években, és a Google algoritmus változásainak függvényében int óvatosságra. Felmerül azonban a kérdés, hogy létezik-e ma optimális linképítés stratégia? Vagy a folyamatosan változó Google miatt érdemes inkább csak a keresőmarketingre és az on site SEO-ra nagy hangsúlyt fektetni?

A válasz viszont nagyon is egyszerű! A linképítés mai napig működik, de csak abban az esetben, ha betartjuk az íratlan szabályokat, ami meglehetősen összetett ugyan, de nem lehetetlen weboldal tulajdonosként sem maximálisan figyelni.

Vegyük sorra a legfontosabbakat:
  • a linket adó domain legyen értékes – régen ennek viszonyítási alapja volt a PageRank érték, ma már több, a Google-tól független mérőeszköz létezik egy domain értékének a megállapításához.
  • a linket adó oldal témája legyen releváns, minél közelebb áll a linkelendő weboldal témájához, annál értékesebb.
  • a horgonyszöveg legyen célzott – vagyis fontos, hogy a cikk meghatározott kulcsszó köré íródjon és a horgonyszöveg is tartalmazza.
  • egyszerre semmiképp se kerüljön fel túl sok link a linket adó weboldalra.

Természetesen ezek minimális követelmények, de a piacon nagyon sokféle a kínálat, és a sikerhez feltétlen alkalmazkodni kell a Google követelményeihez, ehhez pedig a higgadt, lassú tempójú, minőségi linképítés a kulcs.

Abban viszont biztosak lehetünk, hogy a linkek erejét nem halványította el az algoritmusok folyamatos változása, sokkal inkább a mennyiség és a minőség az, ami mérvadó.
  • Mit jelent a Core Web Vitals?
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2024.07.08.

    Mit jelent a Core Web Vitals?

    A digitális világban a weboldalak teljesítménye és felhasználói élménye kulcsfontosságú tényezőkké váltak. A Google ennek jegyében vezette be a Core Web Vitals mérőszámokat, amelyek segítenek a weboldalak teljesítményének értékelésében.

  • Kulcsszókutatás és PPC kampányok
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2024.07.02.

    Kulcsszókutatás és PPC kampányok

    A digitális marketing világában a kulcsszókutatás és a PPC (Pay-Per-Click) kampányok két elengedhetetlen összetevő. Mindkét eszköz kulcsszerepet játszik abban, hogy a megfelelő üzenet a megfelelő közönséghez jusson el.