Milyen esetekben van szüksége egy webáruháznak SEO szakemberre?

Rengeteg olyan intő jel van egy webáruház működésében, ami arra utal, hogy az oldal nincs megfelelően optimalizálva, ami hosszútávon jelentős profit-kieséshez vezet. Amennyiben nem javítják ki a hibákat időben, az visszafordíthatatlan következményekkel járhat. Nézzük meg, milyen intő jeleket kell észrevennie egy webáruház tulajdonosnak ahhoz, hogy a webáruház ne menjen tönkre, s helyette inkább növekedés produkáljon mind bevétel, mind üzletpolitika szempontjából.

Lassúak az oldalbetöltések

Ez szokott lenni az első jel, amit egy laikus is észrevesz. Amennyiben nem jelenik meg az oldal 1-2 másodpercen belül, már megy is át a látogató egy olyan site-ra, ami azonnal betölt, optimálisan van kialakítva és gyorsan meg tudja rajta találni azt, amit épp keresett.

Csúcsidőben gyakran leáll a szerver

Amennyiben nem sikerül professzionálisan kiszolgálnia a szervernek a felhasználókat, az azonnali negatív élményt fog okozni nekik, ami arra sarkallja őket, hogy hagyják el az oldalt, s keressenek tovább.

Ez általában akkor szokott előfordulni, ha a webáruház üzemeltetője nem optimalizálja a weboldal mögötti webszerverek működését, pláne akkor, ha például hatalmas leárazás van az oldalon, s jönnének a felhasználók, de nem tudnak, mert lefagyott az egész site.

Lejjebb kerülnek a Google-ben az organikus keresési találatok egyes kulcsszavakra

A legtöbben emiatt szokták felkeresni SEO szakembereinket, hiszen nem értik, hogy miért előzte meg őket egy olyan konkurens cég, ami még csak néhány hónapja indult el.

Az esetek többségében ilyenkor már elég nagy a probléma, hiszen ez azt jelenti, hogy elmaradt a rendszeres SEO audit, mely megelőzhette volna ezt a típusú problémát. A konkurensek általában akkor szoktak lehagyni egy régebb óta az online piacon jelenlévő vállalatot, amikor az utóbbi annyira sikeresnek hiszi magát, hogy nem fejleszt tovább, az oldal pedig szépen lassan elavult lesz.

A termékoldalra kattintás után, vásárlás nélkül hagyják el a felhasználók a webáruházat

A SEO szakemberek nemcsak a technikai adatokkal foglalkoznak, hanem folyamatosan figyelik a tartalmi elemeket is. Itthon a legnagyobb probléma a rengeteg terméket forgalmazó webáruházaknál az szokott lenni, hogy hiányosak vagy egyáltalán nincsenek termékadatok az adott árucikkekről.

Gyakran csak egy kép szerepel, amin még látni sem lehet rendesen a terméket. Mégis ki vesz meg például egy táskát úgy, hogy nem tudja megnézni a belsejét, nincsenek kiírva az anyagra és méretre vonatkozó adatok, de olyat is láttunk már, hogy a márka nevét sem tüntették fel.

Nincs mobilra optimalizálva az oldal

Jönnének az oldalra mobilról is a felhasználók, viszont képtelenek használni rendesen a webáruházat, mert nincs rendesen optimalizálva kis képernyőre a site. Ez 2019-ben szarvashibának számít, hiszen napjainkban már többen adnak le rendeléseket okostelefonról, mint PC-ről vagy laptopról.

A SEO szakember munkája többek között ezeknek a kritikus problémáknak a feltárásából áll, mely ha időben történik, elkerülheti a cég azt, hogy megelőzzék a konkurens cégek.
  • Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.16.

    Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése

    Július 1-től megszűnik a bő tíz éve ismert Universal Analytics. A frissítés nem választható. Vajon több pluszt kapunk a keresőóriástól, vagy egy szükséges nyűg lesz az online marketingesek nyakán a frissítés? Nézzük meg hova jutott a webanalitika közel 20 év alatt!

  • A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.14.

    A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing

    A mesterséges intelligencia története az 1950-es évekre nyúlik vissza, amikor Alan Turing megalkotta az "intelligencia" fogalmának matematikai definícióját. Ezt követően a számítógépes tudományban dolgozók és kutatók elkezdték kifejleszteni az első mesterséges intelligencia programokat.