Milyen kihívásokkal kell szembenéznie nap mint nap az online marketing ügynökségeknek? - 1. rész

Az online marketing hasonló alapokon nyugszik, mint az offline marketing, viszont az internet miatt a SEM ügynököknek több technikai tudást kell elsajátítaniuk ahhoz, hogy sikeresen tudják kezelni az ügyfeleik promóciós kampányait.

Technikai elvárások

A különféle adatkezelő programok, mint például a Search Console, a Google Analytics, vagy az Adwords felületek használatának gördülékenynek és optimálisnak kell lennie, hiszen nem lehet hónapokat tölteni csak egy ügyféltől beérkező webes adatok kiértékelésével.

Természetesen az sem árt, ha a SEM ügynök otthonosan mozog a front-end oldali programozásban vagy site-buildben, ahogy az is előny, ha például ismeri a legújabb és leggyakrabban használt stilisztikai eszközöket, mint például a Material Dizájn alapelveit, vagy a reszponzív webes kialakítást.

Közösségi média oldalak alapos ismerete

Az online marketing ügynökségek nemcsak egyszerű hirdetésekkel foglalkoznak, hanem igyekeznek kihasználni a közösségi média oldalak adta széleskörű lehetőségeket is. Ez azért fontos, mert vannak olyan promóciós kampányok, amelyeknél egyszerűbb és költséghatékonyabb, ha például a vállalat Facebook oldalát, vagy a cég Instagram profilját használják ki, mint nagy közönséget elérő felületet.

Ismerni kell az aktuális trendeket, a legtöbbet használt hashtag-eket, az adott célközönség lájkolási, megosztási, kommentelési, vásárlói és felhasználói viselkedését. Ez azért fontos, mert ha nem figyeli az online marketing ügynökség az adott ügyfél vásárlói körének viselkedését és változását, könnyen megeshet, hogy későn fog reagálni a piac elmozdulásaira, mely jó esélyt ad a konkurens cégeknek, hogy egy kicsit megelőzzék az adott vállalkozást a SERP-eken, az eladásokban, vagy az ügyfélszerzésben.

Kis marketing büdzsé, hatalmas elvárások

Amennyiben a fentiek nem okoztak még elég stresszt az online marketingeseknek, akkor az egyik legjobb és sajnos leggyakoribb stresszforrást azok az ügyfelek jelentik, akik igen csekély összeget hajlandóak vagy tudnak online marketingre kiadni, de az elvárásaik viszont olyanok, mint egy több milliós havi büdzsével rendelkező multinak.

Nyilván egyszerű egy SuperBowl reklámot megcsinálni, ha meg tudja fizetni a cég a nagy rajongói táborral rendelkező hírességeket, viszont egy kis vállalkozás, amelynek csak pár tízezer forintja van az online promóciókra, igen nehezen fogja tudni megszólítani a legjövedelmezőbb célközönséget.

Ezt a problémát úgy lehet a legprofesszionálisabban kiküszöbölni, ha az ügyfélnek már az első konzultáció alkalmával elmagyarázza a SEM ügynökség, hogy mire számíthat, ha ennyi és ennyi összeget szán az online népszerűsítési kampányokra. Így elkerülhető a hó végi stressz, hiszen nem fog a cégvezető akkora elvárásokat támasztani az ügynökség munkájával szemben, mert megérti, hogy kis büdzséből kevesebb emberhez lehet eljuttatni a cég termékeit vagy szolgáltatásait.
 

Online marketing ügynökség vs szabadúszók

A legtöbb SEM ügynökségnél ki vannak osztva a szerepek, így aki a technikai adatokat vizsgálja, igen ritka, hogy a tartalmi elemekkel kelljen foglalkoznia, vagy a kampányszövegek megírásában kellene részt vennie.

Viszont az is gyakran előfordul, hogy az ügynökség túlvállalja magát, így a webmester hirtelen kulcsszókutatásba fog kezdeni, a marketinges pedig az ügyfelekkel fog telefonálni, ahogy az asszisztensek pedig a beérkező adatokkal fognak foglalkozni.

Ezt természetesen a profi ügynökségek próbálják elkerülni, hiszen nagyon jól tudják, hogy mennyi munkát képesek megcsinálni a dolgozók. Néha azonban vannak olyan esetek, amikor a megszokott napi rutin mellé bejönnek ad-hoc jellegű feladatok is, melyek gyakran időigényesek, és túlórázást igényelnek.

Ezzel szemben a szabadúszó online marketingeseknek szinte mindent maguknak kell megoldaniuk, emiatt nem rendelkezhetnek annyi ügyféllel. Továbbá az is fontos számukra, hogy milyen piaci szegmensen tevékenykednek az ügyfelei, mert ha nagyon változatos témák között kell állandóan mozognia a szabadúszónak, az rengeteg időt felemészt abból az időből, amit valós munkával tudna tölteni.

Cikkünk 2. része a következő bejegyzésünkben folytatódik.
  • Mit jelent a Core Web Vitals?
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2024.07.08.

    Mit jelent a Core Web Vitals?

    A digitális világban a weboldalak teljesítménye és felhasználói élménye kulcsfontosságú tényezőkké váltak. A Google ennek jegyében vezette be a Core Web Vitals mérőszámokat, amelyek segítenek a weboldalak teljesítményének értékelésében.

  • Kulcsszókutatás és PPC kampányok
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2024.07.02.

    Kulcsszókutatás és PPC kampányok

    A digitális marketing világában a kulcsszókutatás és a PPC (Pay-Per-Click) kampányok két elengedhetetlen összetevő. Mindkét eszköz kulcsszerepet játszik abban, hogy a megfelelő üzenet a megfelelő közönséghez jusson el.