Milyen tényezőktől függ a keresőoptimalizálás ár?

Amikor bejön hozzánk egy ügyfél, s azt szeretné, hogy optimalizáljuk neki a webáruházát, természetesen nem tudja, hogy ez mit jelent, így azt sem tudja, hogy milyen elvárásai lehetnek egy ügynökség munkájával szemben.

Ebben a cikkünkben azt fogjuk megvizsgálni, hogy milyen kérdéseket érdemes ügyfélként feltenni az adott SEO ügynökségnek, hogy a befektetett pénzért valós és jól működő szolgáltatást kapjon cserébe.

Milyen konstrukciókkal dolgozik az ügynökség?

Nem mindegy, hogy az oldalon lévő grafikai és tartalmi elemeket kell optimalizálni, az éppen futó hirdetések szövegeit és képeit kell felülvizsgálni, az oldal technikai tulajdonságait kell leellenőrizni, vagy éppen a látogatottságot akarjuk növelni.

Lájkokat szeretne gyűjteni a cég egy-egy Facebook vagy Instagram poszthoz? Növelni szeretné a kommentek és a megosztások számát? Több backlinket szeretne elhelyezni nívós és releváns oldalakon?

Ezek mind beletartoznak a webes felületek optimalizálási folyamataiba, így a kérdés csak annyi, hogy mit tartalmaz egy-egy SEO konstrukció.

Vannak cégek, amelyek külön veszik a szolgáltatásokat azért, hogy a keresőoptimalizálás ára ne legyen első ránézésre olyan horribilis méretű, így gyakran csalják csapdába az ügyfeleiket ezek az álügynökségek azzal, hogy ezzel és ezzel a kis 30.000 Ft-os csomaggal optimalizálva lesz egy adott webes felület.

Ez nem igaz. Nem lesz optimalizálva, mert az azt jelentené, hogy mindent, ami a keresőoptimalizáláshoz tartozik, azt elvégezte az adott cég. De csak egy szolgáltatást adott el, mely egy hatalmas csomagnak egy igen kicsi és nem is akkora befolyással rendelkező része, így az ügyfél ebben az esetben alig fog látni valami profitot.
 

Óriási eltérések a keresőoptimalizálás árak között

Van, aki az oldalak adott kulcsszavakra való optimalizálását a kikeresett kulcsszavak száma alapján számolja, melyhez általában ad egy minimum értéket. Például 5000 Ft per kulcsszó, ahol minimum 10 kulcsszót kell kiválasztani. Egyből 50.000 Ft, és még semmi sem történt az oldal technikai hibáinak feltárásával kapcsolatban.

Van, aki komplett csomagokat ajánl, így például egy 85.000 Ft-os csomag, tartalmazhat egy felületes SEO auditot, 10 kulcsszóra való optimalizálást, valamilyen volumenű folyamatos piackutatást, 5 szöveges tartalom készítését és 10 linképítést.

Ezekkel a konstrukciókkal az a probléma, hogy gyakorlatilag gyártósor-szerűen végzik a munkájukat az ügynökök, s az igazi problémákat senki sem javítja ki. Egy felületes SEO audit is feltárhat olyan volumenű hibákat, amiket ha nem javíttat ki a webáruház-készítő céggel az ügyfél, akkor nem jár olyan eredménnyel a keresőoptimalizálási csomag.

Emiatt gyakorlatilag mindegy, hogy milyen konstrukciót választanak az ügyfelek, mert ha nincs megfelelő technikai alapja az adott webes felületnek, szinte semmit sem fognak érni a nívós oldalakra kitett backlinkek, ahogy a konkurenciát is felesleges figyelni, hiszen ha az ügyfél webáruháza egy 90-es években összetákolt esztétikai szenny, akkor a versenytársak sorra fognak elhúzni a cég mellett.

Technikai elvárásoknak való megfelelés

Mindenféle keresőoptimalizálásnak az lenne az alapvető feladata, hogy technikailag felhozza az adott webes felületet a 2019-es elvárásoknak megfelelően mind dizájn, mind tartalom és mind funkcionalitás és működés szempontjából.

Amennyiben az adott cég nem tartja fontosnak a technikai problémák azonnali javítását, akkor szinte felesleges elvégeztetnie a kulcsszókutatást és gyakorlatilag mindent, ami a SEO audit után jöhetne.

Emiatt nemcsak a keresőoptimalizálás árára kell összpontosítani, hanem arra is, hogy mennyire veszi komolyan az adott SEO-SEM ügynökség a technikai hibák megoldását. A technikai elvárásoknak való megfelelést viszont rengeteg keresőmarketing ügynökség hanyagolja el, mert ehhez kőkemény informatikai tudás szükséges, ami a legtöbb ügynökségnek egyáltalán nincs meg.

Kérje a Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség profi programozói, dizájner és marketing csapatának segítségét, hogy cége ne csak tartalom szempontjából legyen naprakész, hanem a modern technológiai megoldásokat is aktívan használja a webes felület fejlődése érdekében.
  • Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.16.

    Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése

    Július 1-től megszűnik a bő tíz éve ismert Universal Analytics. A frissítés nem választható. Vajon több pluszt kapunk a keresőóriástól, vagy egy szükséges nyűg lesz az online marketingesek nyakán a frissítés? Nézzük meg hova jutott a webanalitika közel 20 év alatt!

  • A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.14.

    A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing

    A mesterséges intelligencia története az 1950-es évekre nyúlik vissza, amikor Alan Turing megalkotta az "intelligencia" fogalmának matematikai definícióját. Ezt követően a számítógépes tudományban dolgozók és kutatók elkezdték kifejleszteni az első mesterséges intelligencia programokat.