Mit jelentenek a linképítés árak?

Amikor szüksége van egy ügyfélnek egy linképítési csomagra, gyakran nem tudja eldönteni, hogy melyiket válassza, mert egyrészt az árak igen szerteágazóak, másrészt pedig nem mindig egyértelmű, hogy pontosan mit tartalmaznak a konstrukciók a különféle SEO ügynökségeknél. Nézzük meg, hogy mi a különbség az olcsó, a közepes és a prémium linképítés árak között.
 

Olcsó linképítés árak - kisvállalkozásoknak

A néhány ezer forintos linképítés ár általában azt jelenti, hogy az adott oldal, ahova kikerülnek majd a megrendelt szövegekben lévő linkek, nem rendelkezik nagy PageRank értékkel. Ez gyakorlatilag egy még legális módszere a régi Black Hat SEO taktikának, ahol csak a linkek száma számított, nem pedig az oldal minősége, ahova kitették a szakemberek a backlinkeket.

Ezekre az oldalakra általában rövidebb, olyan 1500-2500 karakteres szövegek kerülnek fel, s általában olyan weboldalakra teszik ki őket a SEO ügynökök, amiket nem látogatnak sokan, nem elég népszerű vagy felhasználóbarát az oldal.

Ilyen helyekre aránylag egyszerű kihelyezni linkeket, hiszen maga a portál is örül, ha valaki szponzorált tartalmat szeretne kirakni, viszont az esetek többségében ezek a backlinkek csak akkor működnek, ha az adott vállalkozás ügyfelei a földrajzi helyzetük miatt látogatják az oldalt. Magyarul ez általában a lokális SEO-t segíti, nem pedig az országos vagy nemzetközi népszerűsítést.

Tehát nem lehet azt állítani, hogy az olcsó linképítés árak egyben ablakon kidobott pénzt jelentenének, mert a gyakorlat azt mutatja, hogy ezeket főként a kisebb vállalkozások tudják optimálisan kihasználni a lokális SEO erősítésére.

Ezeknek a kisvállalkozásoknak amúgy sincs általában nagy marketing büdzséjük, így ők is tudják, hogy néhány tízezer forintból nem fogják tudni megváltani a világot. Az olcsó linképítés árakat emiatt pont arra találták ki, hogy a kisvállalkozások is tudjanak a földrajzilag hozzájuk közel eső területekről ügyfeleket szerezni.
 

Közepes linképítés árak - középvállalatoknak

Az 5-10.000 Ft-os kategóriájú linkek tartoznak ide, melyekhez általában már egy kicsit hosszabb, 3000-4000 karakteres cikkeket írnak az online szövegírók, hiszen ezek már olyan portálokra kerülnek fel, amit egy vagy több régió felhasználói néznek nap mint nap.

A cikk témájától függően a linképítés árak csökkenhetnek vagy növekedhetnek, mert például egy kiskutyáról szóló cikk kevesebbet fog érni, mint egy elektromos autókkal foglalkozó cégnek írt bejegyzés.

Itt egyaránt találkozunk marketing cikkekbe tett linkekkel, illetve könnyedebb hangulatú, gördülékenyebben olvasható, akár élménybeszámolókba rejtett backlinkekkel is. Ez általában az ügyfél igényeitől, a vállalat típusától, valamint a cég PR politikájától függ.
 

Prémium linképítés árak - multiknak

Ide tartoznak a 10.000 Ft-tól induló PR vagy szakmai cikkekbe tett linkek, mert itt nemcsak az adott bejegyzés hossza sokkal több (6-20.000 karakter), hanem a szöveg minősége is jobban megfelel az országosan elfogadott stilisztikai igényeknek.

A prémium linképítés ára nemcsak az adott cikk igényessége miatt kerül többe, hanem azért, mert amilyen webes portálra kikerül, azt már általában az egész ország látogatja, ismeri vagy valamilyen szinten már találkozott vele.

Attól függően, hogy az ügyfél egy szakértővel folytatott interjút szeretne írásos formában megrendelni, egy bonyolult tanulmányt szeretne érthetőbbé fogalmaztatni a szövegíróval, vagy egy komoly szaktudást igénylő részletekbe menő cikket szeretne, az árak gyakran még az 50.000 Ft-ot is elérhetik.

Tehát a prémium linképítés ára azért sokkal magasabb, mint az általános linképítés árak, mert a weboldal, ahova kikerül a backlink nemcsak nívós és magas PageRank-kel rendelkezik, hanem maga a szöveg telis-tele van értékes és új információval, melynek megírásához komoly kutatómunka vagy szakértelem szükséges.
  • Az emberek egyre kevesebbet olvasnak - Milyen taktikát javasol a Vírus Média Online Marketing Ügynökség?
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2019.08.13.

    Az emberek egyre kevesebbet olvasnak

    Milyen taktikát javasol a Vírus Média Online Marketing Ügynökség? Egyre nagyobb gondot okoz az, hogy a jelenlegi online felhasználói réteg között egyre nő azoknak a száma, akik aktív keresők, de nem olvasnak. Ha olvasnak, akkor is inkább csak a cikkek címeit vagy alcímeit nézik meg.