Mobilapplikációs SEO

Korábban írtunk már a mobil-SEO jelentőségéről: ez a keresőoptimalizáción belül egy speciális szakirány, amely azonban 2013-ban várhatóan robbanásszerű növekedést ér majd el, hiszen a fontossága arányosan növekszik az okostelefonok elterjedésével. Azonban még a mobil-SEO is rendelkezik részterülettel, amelyet szintén érdemes legalább alapszinten megismerni: ez a mobilapplikáció-SEO.

Az okostelefonokra készült programok esetében nemcsak más platformról van szó, de alapvetően más eszközről, programozási nyelvről, szakmáról is. Ennek ellenére az optimalizációnak itt is van jelentősége, hiszen az Apple App Store-jában, a Google Play Marketjében vagy a Windows Phone Marketplace-ében jó helyet megcsípni alapvető fontosságú, ha szeretnénk, hogy minél többen találkozzanak applikációnkkal.

Ahogyan a hagyományos keresőoptimalizáció jelenleg az egyik legolcsóbb látogatószerző eszköz, úgy a mobilapplikációk optimalizálása is jóval olcsóbb, mint egy marketingkampány. Alapvetően elmondható, hogy a mobilapplikációk optimalizálásában csak két igazán fontos tényező van jelenleg: a kulcsszavak és a linkek.

A piac még közel sem olyan telített, mint a weboldalaknál, hogy ennél több apró paramétert kelljen figyelembe vennünk. Hasonló a helyzet, mint a korábban szintén bemutatott video-SEO esetében: a kereső még nem tudja megállapítani, pontosan mi van a tartalomban (videóban vagy épp applikációban), ezért nem az immanens tartalommarketing a lényeges, hanem a külső tartalmak.

Különösen fontos az app neve, a leírásban fölsorolt kulcsszavak, a linkjei, valamint az applikáció oldalának URL-je, kulcsszavai. A weblapoknál a metában felsorolt kulcsszavak valóban erejüket vesztették, de a mobilapplikációk esetében ezek hasznos és értékes információk a keresők számára, hiszen nem sokat tudnak az adott programról, mert a robotok nem képesek futtatni és megérteni őket.

Ezen felül természetesen nem csupán a letöltési piacokon, de a Google találati listáján is megéri minél jobb helyezést elérni, hiszen ezzel is növelhetjük a letöltésszámot. Mivel a letöltések és pozitív értékelések száma befolyásolja a marketbeli helyezést, ezért ez a lépés sosem hagyható ki.

Van, aki néhány dollárért hasonló munkákra szakosodott indiai vagy éppen kínai felhasználók tömegével tölteti le, illetve értékelteti ötpontosra a programot. Ez az eljárás nemcsak etikátlan, de spamtevékenységnek is minősül, így büntetést vonhat maga után.

A programnak a Google természetes találati listáján, tehát a SERP-ben is érdemes jó helyet szerezni. Ez egyrészt azt jelenti, hogy az adott kulcsszóra jó a relevanciája, tehát a Store-ban és Marketen is várható, hogy előrébb kerül az adott kulcsszavaira, ezen kívül pedig több emberhez jut el.

Minél több a letöltés, annál relevánsabbnak és értékesebbnek tűnik a program. Éppen ezért nem kizárt, hogy igen jelentős a kölcsönhatás e két érték, a program Google-ben elért helyezése és az applikációs piacokon lévő helye között.

Mire figyeljünk különösen?

Az igazi főnyeremény a legnépszerűbb appok listájára kerülni, de hiába jó az általunk készített program, ez önmagában még nem lesz elég. Az eBay, a Groupon, de például a Vatera is az applikáció nevében is megjeleníti a brandnevet: ez azért kell, mert sokan a szolgáltatás nevére keresnek rá.

Ha készen van a program, alapjaiban gondoljuk át, hogy milyen fő kulcsszóra szeretnénk optimalizálni, azt pedig jelenítsük meg a program nevében. Ha nincs emögött a fönti szintű márkanév, akkor inkább válasszunk kulcsszavas nevet (például „Busz Béla” helyett „Busz Béla útvonaltervező”).

Legyen egy weboldalunk, amelyen linkeljük az adott applikációt a megfelelő szövegkörnyezetből és kulcsszavakkal. A linkmarketing is bevethető, ha tudjuk, hogyan kell jól csinálni.

Használjunk QR-kódokat!

Ne feledjük, hogy mobiltelefonos felhasználóknak készítjük a programot, nálunk pedig biztosan van QR-kód-olvasó. Érdemes közvetlenül a letöltési oldalra irányítani őket, akár a piacon belül is.

Fontos, hogy rövidítsük a QR-ben megjelenített linket, mert néhány telefon nem kezeli jól az ötven karakternél hosszabb URL-eket. Optimalizáljuk a weboldal megjelenését is a táblagépes vagy mobiltelefonos felhasználókra.

Egy egyszerű CSS-trükkel elérhetjük, hogy ők az oldal tetején azonnal egy letöltési linket lássanak. Ne kelljen keresgélniük, ha a lapra találnak, a lehető legkönnyebben tölthessék le és installálhassák az applikációnkat!
  • Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.16.

    Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése

    Július 1-től megszűnik a bő tíz éve ismert Universal Analytics. A frissítés nem választható. Vajon több pluszt kapunk a keresőóriástól, vagy egy szükséges nyűg lesz az online marketingesek nyakán a frissítés? Nézzük meg hova jutott a webanalitika közel 20 év alatt!

  • A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.14.

    A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing

    A mesterséges intelligencia története az 1950-es évekre nyúlik vissza, amikor Alan Turing megalkotta az "intelligencia" fogalmának matematikai definícióját. Ezt követően a számítógépes tudományban dolgozók és kutatók elkezdték kifejleszteni az első mesterséges intelligencia programokat.