Most fontos a webáruház dizájnja a keresőoptimalizálás során vagy sem?

Rengeteg, mind a mai napig üzemelő webáruházat látunk az interneten, amiknek a betűmérete 8px, magyarul szinte olvashatatlanul kicsi, nem találunk rajta szűrési feltételeket, ahogy a menüszerkezet is gyakran nem hogy hiányos, de nincs is, s a színsémákról inkább nem is teszünk említést, annyira borzalmas egyes helyeken. Akkor miért vannak ezek még meg? Ki vásárol onnan?

Az, hogy léteznek még ilyenek, nem jelenti azt, hogy sikeresek is. Vannak olyanok, akik csak azért tehetik meg ezt a fokú igénytelenséget, mert monopol helyzetben vannak, s ha van is konkurencia, még annyira kicsi hozzájuk képest, hogy gyakorlatilag labdába sem rúghat mellettük egy még újszülöttnek számító vállalkozás.

Viszont azok a webáruházak, melyek elhanyagolják a néhány évente szükséges dizájn frissítést, de rengeteg konkurens cég igyekszik sikeres lenni mellettük, egyszerűen le fognak maradni, s gyakorlatilag csődbe mennek néhány év, vagy egyes esetekben akár hónapok alatt is. Az online szféra gyakran könyörtelenebb, mint a fizikai valóság.

Akinek nincs jó programozói gárdája, hogy mindig a legjobb felhasználói élményt tudja nyújtani a felhasználóinak, hamar lehúzhatja a rolót, ha a konkurens cégek közben mindent megtesznek azért, hogy egy egyszerű webes vásárlásból élményt varázsoljanak az ügyfeleik számára.

Emiatt a keresőoptimalizálás szempontjából nagyon fontos az egyértelmű, könnyen átlátható és esztétikus dizájn, mert ha ez elmarad, majd megcsinálja más, s szép nagyot kaszál belőle, ha ügyesen oldja meg a váltást.

Mivel napjainkban egyre több a mobilinternetező, emiatt szinte mindent úgy kell kialakítani, hogy az elérhető legyen az okostelefonokon is, amelyeknek egy számítógéphez képest szinte bélyeg méretű képernyője van. Így a dizájnereknek nagyon ügyeseknek kell lenniük, hogy a kisebb képernyőméret ne okozzon a dizájnban, az oldal átláthatóságában és gyors kiszolgálásában csorbát.

Ezért itt is igaz az, hogy bizony haladni kell a korral. Aki lemarad, az később nagyon nehezen fog tudni újra bejutni az élmezőnybe, emiatt érdemes mindig egy kicsit előbb járni a technológiai megoldásokban, mint az ellenfelek, s ez igaz a dizájnra is.
  • Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.16.

    Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése

    Július 1-től megszűnik a bő tíz éve ismert Universal Analytics. A frissítés nem választható. Vajon több pluszt kapunk a keresőóriástól, vagy egy szükséges nyűg lesz az online marketingesek nyakán a frissítés? Nézzük meg hova jutott a webanalitika közel 20 év alatt!

  • A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.14.

    A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing

    A mesterséges intelligencia története az 1950-es évekre nyúlik vissza, amikor Alan Turing megalkotta az "intelligencia" fogalmának matematikai definícióját. Ezt követően a számítógépes tudományban dolgozók és kutatók elkezdték kifejleszteni az első mesterséges intelligencia programokat.