Most fontos a webáruház dizájnja a keresőoptimalizálás során vagy sem?

Rengeteg, mind a mai napig üzemelő webáruházat látunk az interneten, amiknek a betűmérete 8px, magyarul szinte olvashatatlanul kicsi, nem találunk rajta szűrési feltételeket, ahogy a menüszerkezet is gyakran nem hogy hiányos, de nincs is, s a színsémákról inkább nem is teszünk említést, annyira borzalmas egyes helyeken. Akkor miért vannak ezek még meg? Ki vásárol onnan?

Az, hogy léteznek még ilyenek, nem jelenti azt, hogy sikeresek is. Vannak olyanok, akik csak azért tehetik meg ezt a fokú igénytelenséget, mert monopol helyzetben vannak, s ha van is konkurencia, még annyira kicsi hozzájuk képest, hogy gyakorlatilag labdába sem rúghat mellettük egy még újszülöttnek számító vállalkozás.

Viszont azok a webáruházak, melyek elhanyagolják a néhány évente szükséges dizájn frissítést, de rengeteg konkurens cég igyekszik sikeres lenni mellettük, egyszerűen le fognak maradni, s gyakorlatilag csődbe mennek néhány év, vagy egyes esetekben akár hónapok alatt is. Az online szféra gyakran könyörtelenebb, mint a fizikai valóság.

Akinek nincs jó programozói gárdája, hogy mindig a legjobb felhasználói élményt tudja nyújtani a felhasználóinak, hamar lehúzhatja a rolót, ha a konkurens cégek közben mindent megtesznek azért, hogy egy egyszerű webes vásárlásból élményt varázsoljanak az ügyfeleik számára.

Emiatt a keresőoptimalizálás szempontjából nagyon fontos az egyértelmű, könnyen átlátható és esztétikus dizájn, mert ha ez elmarad, majd megcsinálja más, s szép nagyot kaszál belőle, ha ügyesen oldja meg a váltást.

Mivel napjainkban egyre több a mobilinternetező, emiatt szinte mindent úgy kell kialakítani, hogy az elérhető legyen az okostelefonokon is, amelyeknek egy számítógéphez képest szinte bélyeg méretű képernyője van. Így a dizájnereknek nagyon ügyeseknek kell lenniük, hogy a kisebb képernyőméret ne okozzon a dizájnban, az oldal átláthatóságában és gyors kiszolgálásában csorbát.

Ezért itt is igaz az, hogy bizony haladni kell a korral. Aki lemarad, az később nagyon nehezen fog tudni újra bejutni az élmezőnybe, emiatt érdemes mindig egy kicsit előbb járni a technológiai megoldásokban, mint az ellenfelek, s ez igaz a dizájnra is.
  • Linképítésre kész tartalom - 3. rész
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2019.05.17.

    Linképítésre kész tartalom - 3. rész

    Előző bejegyzésünkben részleteztük, hogy miért van fontos szerepe a linképítés során használt tartalmakban a felsorolásoknak, a toplistáknak, a szöveg tagoltságának, illetve azt is megvizsgáltuk, hogy miért annyira sikeresek a kutatásokkal igazolt eredményeken alapuló cikkek, valamint a személyes beszámolók és tapasztalatok.

  • Linképítésre kész tartalom - 2. rész
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2019.05.15.

    Linképítésre kész tartalom - 2. rész

    Cikksorozatunk első részében bemutattuk, hogy miért fontos a linképítés során a megbízhatóság és minőség, a backlinkek pozíciója, szövegezése és környezete, illetve azt is részleteztük, hogy miért annyira sikeresek 2019-ben az infográf tartalmak. Ebben a bejegyzésünkben megnézzük, hogy miért fontos, hogy az adott tartalom szövege szépen megszerkesztett, tördelt formában legyen.