Népszerűtlen a mobilhirdetés a mobilozók körében

A reklámozók nem felejthetik el, hogy marketingkommunikációjukban a felhasználó, tehát a reklám befogadója a központi szereplő: érdemes azokon a felületeken megszólítani, amelyeken a legkevésbé veszi tolakodásnak a hirdetést.

Sajnos azonban gyakran kevés információval rendelkezünk arról, hogy célközönségünk hol a legfogékonyabb a hirdetésekre, illetve hol veszi tolakodásnak azokat. Egy egészen friss, most novemberi kutatás azonban választ ad arra, hogy az okostelefonokat és táblagépeket használók mely csatornán fogadják legszívesebben a reklámokat.

A tizennyolc ország kütyühasználói között végzett felmérésben huszonegyféle reklámozási felületet kellett minősíteniük a válaszadóknak. Az eredmények szerint a tableteket és smartphone-okat használók nem igazán örülnek annak, ha éppen ezeken a felületeken reklámokat kapnak.

A válaszadók 51%-a a tv-ben, illetve rádióban megjelenő reklámokat kedveli, de a magazinokban szereplő hirdetésekre is minden második válaszadó azt mondta, hogy rendben vannak. Az óriásplakátok, újsághirdetések és a feliratkozóknak küldött e-mailek is népszerűek. 42%-os tetszésindexszel nyolcadik lett a közösségi média hírfolyamában megjelenő hirdetés, 39%-al pedig tizedikek a keresőhirdetések.

Kifejezetten rosszul végeztek a mobilhirdetések: a célközönség számára ezek a harmadik legzavaróbbak: a 19. helyen végeztek szerény 23%-os elfogadottsággal. Ennél jobban csak az online zenecsatornákon megjelenő hirdetéseket és a nem opt-in típusú (tehát spamgyanús) e-maileket utálják jobban a lehetséges vásárlók.
  • Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.16.

    Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése

    Július 1-től megszűnik a bő tíz éve ismert Universal Analytics. A frissítés nem választható. Vajon több pluszt kapunk a keresőóriástól, vagy egy szükséges nyűg lesz az online marketingesek nyakán a frissítés? Nézzük meg hova jutott a webanalitika közel 20 év alatt!

  • A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.14.

    A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing

    A mesterséges intelligencia története az 1950-es évekre nyúlik vissza, amikor Alan Turing megalkotta az "intelligencia" fogalmának matematikai definícióját. Ezt követően a számítógépes tudományban dolgozók és kutatók elkezdték kifejleszteni az első mesterséges intelligencia programokat.