Online stratégia kialakítása - ügyesen és rugalmasan

Amikor egy webes felületet népszerűsíteni szeretne egy vállalat, sokszor beleesik abba a hibába, hogy minden egyes közösségi média platformon, hirdetési felületen és gyakran látogatott oldalon jelen szeretne lenni, pedig sok esetben erre nincs szükség. Az online stratégia kialakítása során érdemes megvizsgálni, hogy melyeket részesítik előnyben a felhasználók, így elég csak a gyakran látogatott felületekre összpontosítani.

Minden biznisz más és más, így fontos szemügyre venni például a következő tényezőket egy online stratégia megalkotása előtt:

Cég:

  • Mekkora anyagi keretből gazdálkodik a cég egy hónapban?
  • Milyen lehetőségei vannak a hirdetések, az online megjelenések és a céges imidzs kidolgozására? (Képes, videó vagy szöveges - blog - kampányok)


Felhasználók:

  • Milyen korosztályba sorolhatóak a felhasználók?
  • Milyen földrajzi helyen élnek?
  • Egy hónapot vizsgálva mikor a legaktívabbak a webes felület(ek)en?
  • Milyen vásárlási szokásaik vannak?
  • Mi az érdeklődési körük?
  • Hogyan és mikor szeretnek költeni?
  • Milyen életstílust követnek?
  • Milyen ingyenes programokon vennének részt szívesen?

Mivel minden online platform más és más, így fontos ezekre a kérdésekre válaszolni először, majd ez alapján kidolgozni az online stratégiát. Emiatt nem érdemes egyből megjelentetni a céget minden egyes közösségi média oldalon, ha a felhasználók például csak az Instagramot, YouTube-ot és a Facebookot használják.

Így a hirdetéseket, az online céges arculatot, illetve a termékek promótálását érdemes csak ezeken a felületeken kialakítani, így csak oda kerülnek ki a reklámok és promóciók, ahol van megfelelő közönség is rá.

Továbbra sem érdemes csak hirdetésekben gondolkodni, hiszen ha sikerül megállapodni egy YouTube celebbel, hogy adjon interjút, vagy tesztelje le a cég termékét, rengeteg új vásárló gyűlhet össze, mely nem egy esetben a cég nemzetközi vizekre való evezését is jelentette már.

Így a hagyományos reklámokat manapság már inkább a befolyásos közösségi média oldalakon szereplő hírességek véleménye váltotta fel, melyet célszerű kihasználni, hogy a vállalkozás még több, költeni is hajlandó ügyféllel bővüljön.
  • Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.16.

    Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése

    Július 1-től megszűnik a bő tíz éve ismert Universal Analytics. A frissítés nem választható. Vajon több pluszt kapunk a keresőóriástól, vagy egy szükséges nyűg lesz az online marketingesek nyakán a frissítés? Nézzük meg hova jutott a webanalitika közel 20 év alatt!

  • A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.14.

    A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing

    A mesterséges intelligencia története az 1950-es évekre nyúlik vissza, amikor Alan Turing megalkotta az "intelligencia" fogalmának matematikai definícióját. Ezt követően a számítógépes tudományban dolgozók és kutatók elkezdték kifejleszteni az első mesterséges intelligencia programokat.