Online stratégia: Multik vs. KKV-k

A marketinghez nem értő, de lelkes emberek, sok esetben azt hiszik, hogy a sikeres marketingfogásokhoz le kell másolni a jól működő cégek stratégiáját. Ez félig-meddig akár igaz is lehet, de nem abban az esetben, ha egy KKV szeretne másolni egy multinacionális céget. Az online stratégia kapcsán nagyon sokan esnek abba a hibába, hogy azt hiszik, ha másolnak egy óriáscéget, akkor ők is egyre sikeresebbek lesznek és egyre több megrendelésük lesz.

Ez a megközelítés több sebből is vérzik, ugyanis a két szektor teljes mértékben különbözik egymástól. Egyrészt a multinacionális cégek kifejezetten nagy figyelmet fordítanak a branding kampányok üzemeltetésére.

Persze jól tudjuk, hogy az online stratégia elengedhetetlen része a branding, viszont nem mindegy, hogy ezt mekkora volumenű kampányokban csináljuk. Míg egy multinacionális cégnek, akár havi több millió, vagy több tíz millió forintja el van különítve, csak a branding kampányok üzemeltetésére, addig a KKV szektor szereplői ekkora mennyiségű költést szinte biztosan nem engedhetnek meg maguknak.

Ne feledjük el, hogy az óriáscégek az esetek többségében óriási számokkal is dolgoznak. Az online stratégia megtervezésénél ez kifejezetten fontos tényező. Sokan úgy gondolják, hogy minél nagyobb egy cég annál pontosabban és olajozottabban működik a marketing gépezet, pedig ez nem minden esetben igaz, sőt!

Szokás mondani, hogy a reklámra elköltött összeg fele ablakon kidobott pénz, csak nem tudni, hogy melyik fele. Ez manapság az online hirdetési megoldásoknak köszönhetően már egyáltalán nem igaz. Vegyük példaként az AdWords hirdetéseket, amelyeknél az ROI, vagyis a megtérülés tökéletesen követhető, így biztosan nem esünk abba a hibába, hogy a következő hirdetési ciklust is olyan hirdetésekkel működtetjük, amelyek idáig nem vezettek eredményre. Ehhez persze komoly szakértelemre van szükség az online hirdetési rendszerek kapcsán.

Tehát az online stratégia másolása a nagyvállalatokról, nem a legjobb út a KKV-k számára. Érdemesebb pontosabbnak és természetesen egyedibbnek lenni. Ki kell emelkedni a versenytársak közül, s nem csak egy jó szlogennel, hanem olyan online stratégiával, ami a lehető legnagyobb profitot realizálja.
  • Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.16.

    Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése

    Július 1-től megszűnik a bő tíz éve ismert Universal Analytics. A frissítés nem választható. Vajon több pluszt kapunk a keresőóriástól, vagy egy szükséges nyűg lesz az online marketingesek nyakán a frissítés? Nézzük meg hova jutott a webanalitika közel 20 év alatt!

  • A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.14.

    A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing

    A mesterséges intelligencia története az 1950-es évekre nyúlik vissza, amikor Alan Turing megalkotta az "intelligencia" fogalmának matematikai definícióját. Ezt követően a számítógépes tudományban dolgozók és kutatók elkezdték kifejleszteni az első mesterséges intelligencia programokat.