Pénzkeresés weboldalunkkal: a Google AdSense

Bár előfordul, hogy nem kifejezetten pénzkeresési szándékkal készítenek el egy weboldalt, azért a legtöbb lapnál fontos, hogy mennyit lehet vele keresni. Egyesek csak némi mellékest szeretnének kapni az oldal vezetéséért, mások viszont weboldalak üzemeltetéséből élnek.

A bevételeket az oldalon keresztül értékesített termékekkel lehet elérni: ezek egy webáruház esetén konkrét termékek lehetnek, de ugyanilyen termék maga a weblap felülete.

Egy blog, híroldal vagy más portál esetében a hirdetési felületek értékesíthetők, tehát valaki szó szerint kibérli a lapunk valamennyi felületét. A legnagyobb nehézség a hirdetők felkutatása. Főleg kisebb látogatottságú, tehát napi néhány ezer embert érdeklő oldalak esetében fordulhat elő, hogy a hirdetők fellelésének költsége nagyobb lehet, mint a bevétel. Ilyen látogatottság mellett időről időre találhatunk hirdetőket, de sokszor előfordul, hogy üresjáratunk van, tehát éppen nincsen olyan, aki fizetne a reklámhelyért.

A Google által biztosított AdSense a webmestereket és a hirdetőket köti össze: a hirdetők az AdWords nevű felületen feladják a hirdetéseket, az AdSense programba belépett weblapokon pedig ezek megjelennek. A Google pedig részesedést ad a megjelenítőnek minden kattintás után. A hirdető jól jár, hiszen csak a megvalósult kattintásért, tehát valódi érdeklődőkért kell fizetnie, valamint akár több tízezer oldalon is megjelenhet hirdetése, de jól jár a weblap tulajdonosa is, hiszen a Google folyamatosan szállítja a hirdetéseket.

Ráadásul igyekeznek a weboldalunk témájához vagy a látogató érdeklődéséhez leginkább illő hirdetéseket megjeleníteni, így a kattintási arány is nagyobb, mint az általános hirdetések esetében. Az AdSense megújította az online hirdetések világát, amely általános bizalmatlanságba került: a hirdetési felületek rendkívül drágák voltak, de nem hoztak túl sokat a hirdetőknek. Eközben a látogatók is rosszul jártak: néhány éve még villódzó bannerek villogtak az oldalakon, melyek gyakran megnehezítették a lap tartalmának élvezetét is.

A reklámvakság kialakulásával egyre kevésbé voltak hatékonyak a hirdetések, az online hirdetési rendszer tehát kezdte felfalni önmagát. Az AdSense azonban tőkeerős, rendkívül megbízható hátterével (a Google keresőóriással) új paradigmát alakított ki: a szöveges hirdetések nem zavaróak, ráadásul igyekeznek a valódi érdeklődésünknek megfelelő hirdetéseket megjeleníteni. A reklám többé nem zavaró és kéretlen, hanem az oldal hasznos és értékelhető eleme.

Ez az új hozzáállás nagyon rövid idő alatt a leghatékonyabb hirdetési rendszerré tette a Google AdSense-t: a hirdetők olcsón kiváló minőségű látogatókat kapnak és sok oldalon jelenhetnek meg, míg a webmesterek korrekt jutalékot kapnak.

Ha weboldalunkkal pénzt szeretnénk keresni, az első és legfontosabb az AdSense integrációja.

Ezután természetesen megpróbálhatjuk magunk is értékesíteni felületeinket, de addig is fussanak az AdSense hirdetések, a weblapunk pedig termeljen pénzt – hiszen végül is úgy éri meg igazán.

Ügynökségünk 2012. szeptember óta hivatalosan is Magyarország kiemelt Google Adsense Partnere, így minden egyes ügyfelünk kiemelt ellátásban részesül a dublini Google központ jóvoltából. 

Az együttműködésről bővebben is olvashat az egyik korábbi cikkünkben, melynek címe: Google Adsense és a Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
  • Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.16.

    Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése

    Július 1-től megszűnik a bő tíz éve ismert Universal Analytics. A frissítés nem választható. Vajon több pluszt kapunk a keresőóriástól, vagy egy szükséges nyűg lesz az online marketingesek nyakán a frissítés? Nézzük meg hova jutott a webanalitika közel 20 év alatt!

  • A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.14.

    A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing

    A mesterséges intelligencia története az 1950-es évekre nyúlik vissza, amikor Alan Turing megalkotta az "intelligencia" fogalmának matematikai definícióját. Ezt követően a számítógépes tudományban dolgozók és kutatók elkezdték kifejleszteni az első mesterséges intelligencia programokat.