Pénzkeresés YouTube-bal

A Google 2006-ban 1,6 milliárd dollárért vette meg a YouTube videomegosztót, amely már akkor a világ harmadik leglátogatottabb weboldala volt.

A fúzió egy csapásra a webes videotartalmak királyává tette a keresőóriást, a probléma azonban már akkor ismert volt: hiába várható, hogy a jövő legnépszerűbb online tartalma a videó lesz, a hirdetések kérdése nem rendezett.

A videók készítése jellemzően a legdrágább tartalomfejlesztések közé tartozik. Óriási gond, hogy videók esetében nagyon nehéz hatékonyan reklámot elhelyezni: a videó mellett vagy alatt megjelenő hirdetéseket bár látják az érdeklődők, de ritkábban kattintanak, hiszen a videót nézik. Míg egy cikkbe akár több hirdetési egységet is csempészhetünk, egy videó körül csak néhány lehet, s azokban is hiába rotáljuk a hirdetéseket, mert a látogató a videót figyeli.

A videók elején és alján megjelenő hirdetéseket csak nemrégiben vezette be a YouTube. Így a videók előtt videós, közben pedig szöveges reklámok jelennek meg. Kezdetben azonban egyáltalán nem volt üzleti modell a YouTube mögött. Mivel azonban naponta videók tízezreit töltik föl, az oldal működtetése rendkívül drága. A YouTube éveken át csak vitte a pénzt, s hiába népszerű, még most sem a legjövedelmezőbb befektetés.

A Google azonban magához hűen igyekszik a megszokott Google modellt bevezetni: a tartalom szolgáltatója részesedhet a reklámbevételekből. A YouTube maga is megkeresi a népszerű csatornák tulajdonosait e-mailben, de ehhez harmincezer feliratkozó vagy több százezres nézettség szükséges. Lehetőség van arra is, hogy olyan hálózatokhoz csatlakozzunk, melyek bevételt biztosítanak a nézettség után, és ezek feltételei változnak.

Alapvetően elmondható, hogy a Google csak olyan videó mellett jelenít meg hirdetést, amelyben a szerzői jogok megsértésének gyanúja sem merül fel, valamint megbízható, nagy nézettségű csatornán található. A videó tartalma gyakorlatilag lényegtelen, lehet riportfilm, humoros klip vagy akár állatos anyag is, csak arra kell figyelni, hogy sem erőszakos, sem erotikus tartalma nem lehet, valamint a felhasznált zene és felvételek is a tulajdonunkban kell, hogy legyenek.

A YouTube-fiókunk beállításai között találhatóak a csatorna beállítások, melyek almenüjében, a Bevételszerzési lehetőségekben engedélyezhetjük a YouTube partnerséget, ha összekapcsoljuk fiókunkat egy AdSense-fiókkal. Ez a menüpont csak a meghívás után működik.
  • Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.16.

    Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése

    Július 1-től megszűnik a bő tíz éve ismert Universal Analytics. A frissítés nem választható. Vajon több pluszt kapunk a keresőóriástól, vagy egy szükséges nyűg lesz az online marketingesek nyakán a frissítés? Nézzük meg hova jutott a webanalitika közel 20 év alatt!

  • A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.14.

    A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing

    A mesterséges intelligencia története az 1950-es évekre nyúlik vissza, amikor Alan Turing megalkotta az "intelligencia" fogalmának matematikai definícióját. Ezt követően a számítógépes tudományban dolgozók és kutatók elkezdték kifejleszteni az első mesterséges intelligencia programokat.