Pénzkeresés YouTube-bal

A Google 2006-ban 1,6 milliárd dollárért vette meg a YouTube videomegosztót, amely már akkor a világ harmadik leglátogatottabb weboldala volt.

A fúzió egy csapásra a webes videotartalmak királyává tette a keresőóriást, a probléma azonban már akkor ismert volt: hiába várható, hogy a jövő legnépszerűbb online tartalma a videó lesz, a hirdetések kérdése nem rendezett.

A videók készítése jellemzően a legdrágább tartalomfejlesztések közé tartozik. Óriási gond, hogy videók esetében nagyon nehéz hatékonyan reklámot elhelyezni: a videó mellett vagy alatt megjelenő hirdetéseket bár látják az érdeklődők, de ritkábban kattintanak, hiszen a videót nézik. Míg egy cikkbe akár több hirdetési egységet is csempészhetünk, egy videó körül csak néhány lehet, s azokban is hiába rotáljuk a hirdetéseket, mert a látogató a videót figyeli.

A videók elején és alján megjelenő hirdetéseket csak nemrégiben vezette be a YouTube. Így a videók előtt videós, közben pedig szöveges reklámok jelennek meg. Kezdetben azonban egyáltalán nem volt üzleti modell a YouTube mögött. Mivel azonban naponta videók tízezreit töltik föl, az oldal működtetése rendkívül drága. A YouTube éveken át csak vitte a pénzt, s hiába népszerű, még most sem a legjövedelmezőbb befektetés.

A Google azonban magához hűen igyekszik a megszokott Google modellt bevezetni: a tartalom szolgáltatója részesedhet a reklámbevételekből. A YouTube maga is megkeresi a népszerű csatornák tulajdonosait e-mailben, de ehhez harmincezer feliratkozó vagy több százezres nézettség szükséges. Lehetőség van arra is, hogy olyan hálózatokhoz csatlakozzunk, melyek bevételt biztosítanak a nézettség után, és ezek feltételei változnak.

Alapvetően elmondható, hogy a Google csak olyan videó mellett jelenít meg hirdetést, amelyben a szerzői jogok megsértésének gyanúja sem merül fel, valamint megbízható, nagy nézettségű csatornán található. A videó tartalma gyakorlatilag lényegtelen, lehet riportfilm, humoros klip vagy akár állatos anyag is, csak arra kell figyelni, hogy sem erőszakos, sem erotikus tartalma nem lehet, valamint a felhasznált zene és felvételek is a tulajdonunkban kell, hogy legyenek.

A YouTube-fiókunk beállításai között találhatóak a csatorna beállítások, melyek almenüjében, a Bevételszerzési lehetőségekben engedélyezhetjük a YouTube partnerséget, ha összekapcsoljuk fiókunkat egy AdSense-fiókkal. Ez a menüpont csak a meghívás után működik.
  • Mit jelent a Core Web Vitals?
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2024.07.08.

    Mit jelent a Core Web Vitals?

    A digitális világban a weboldalak teljesítménye és felhasználói élménye kulcsfontosságú tényezőkké váltak. A Google ennek jegyében vezette be a Core Web Vitals mérőszámokat, amelyek segítenek a weboldalak teljesítményének értékelésében.

  • Kulcsszókutatás és PPC kampányok
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2024.07.02.

    Kulcsszókutatás és PPC kampányok

    A digitális marketing világában a kulcsszókutatás és a PPC (Pay-Per-Click) kampányok két elengedhetetlen összetevő. Mindkét eszköz kulcsszerepet játszik abban, hogy a megfelelő üzenet a megfelelő közönséghez jusson el.