Prémium linképítés, avagy a jó munka dicséri mesterét

Nincs annak könnyű dolga, aki napjainkban keresőoptimalizálásra adja a fejét. Legalábbis ahhoz képest, hogy néhány évvel ezelőtt milyen könnyű volt egyszerűen az ingyenes linkkatalógusok által biztosított linképítési lehetőségekkel, kulcsszóhalmozással a keresőoldalak jobb helyezéseihez hozzájutni.

Nos, ezeknek az arany időknek már vége – ma az eredményért már meg kell dolgozni.

Vérrel-verejtékkel

A keresőmarketing jelentősen átalakult az elmúlt években a keresőalgoritmusok finomodásának, intelligensebbé válásának köszönhetően. Ami korábban megtűrt volt, mára black hat lett s büntetéseket von maga után, éppen ezért nem érnek mára semmi, sőt, tesznek inkább kárt a linkgyűjtemények, linkkatalógusok. Eljött a prémium linképítés kora, amikor minőségi tartalommal és minőségi hivatkozások megszerzésével kell fizetnünk a jó pozícióért.

Ez persze egyfelől azt jelenti, hogy a keresőmarketing bonyolultabbá vált – nyilván több munkával jár megfelelő hivatkozási rendszert kiépíteni koros, megbízható weboldalak begyűjtésével vagy kapcsolatépítésen keresztül, mint egyszerűen beküldeni néhány száz katalógusba egy url-t. S persze minőségi tartalmakat (cikkeket, leírásokat, releváns marketingszövegeket) is sokkalta nehezebb előállítani, mint egymásra dobálni a kulcsszavak tucatjait. Több időt, energiát és pénzt emészt fel a folyamat – ez azonban merőben rossz megközelítés.

Jó lesz, félnetek nem kell

Tévedésben él az, aki átokként fogja fel mindezt. A keresőalgoritmusok ugyan sok egyszerű taktikát ellehetetlenítettek, ezzel azonban ki is iktatták a versenyből a tisztességtelen eszközökkel operálókat s a lustákat. Ma már keményen meg kell dolgozni a jó helyezésért a találati listákon, ez azonban azt is jelenti, hogy minél minőségibb szövegeket kreálunk, s minél hatékonyabban űzzük a linképítést, annál előrébb kerülhetünk.

A prémium linképítés éppen erről szól – a cél ebben az esetben az, hogy a Google számára megbízhatónak ítélt, legalább hármas Page Rank értékkel rendelkező oldalakon helyezzünk el hivatkozásokat, mégpedig teljesen egyedi, minőségi, a helyét nem csak robotokkal de emberekkel szemben is megálló releváns szöveggel együtt, a hivatkozást ebben elhelyezve. A szöveg hossza is fontos, legalább 500–1000 karakternek kell lennie, hogy érjen is valamit.

Mindebből az következik, hogy bár többet kell dolgoznunk, de a kemény munkának végre kézzelfogható eredménye is van. Éppen ezért a szigorú új szabályozások sokkal inkább jelentenek lehetőséget, mint akadályt.
  • Keresőmarketing a korona vírus idején
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2020.03.25.

    Keresőmarketing a korona vírus idején

    A kialakult gazdasági helyzetben nem érdemes hátradőlni otthon a kényelmes fotelünkbe főleg akkor, ha online vállalkozásunk van. Ezeket az otthon töltött időket a vállalkozás építésére, illetve életben tartására érdemes fordítani. Ebben próbálunk segíteni ezzel a cikkel.