RankBrain – a Google algoritmus magas foka

Ugyan nem újdonság, hogy a Google bevezette a RankBrain önálló algoritmust, azonban pontos működését és hatásait a keresőoptimalizálásra mai napig csak nyomokban tudjuk meghatározni, hogyan fogja befolyásolni az online jelenlétet a későbbiekben. Épp azért, mert a RankBrain nem más, mint mesterséges intelligencián és gépi tanuláson alapuló algoritmus. Nem keverendő egyetlen olyan algoritmussal sem, amelyeket leginkább onnan ismerünk, hogy megjelenésükkel sorra szankcionálták a weboldalakat.

Weboldal tulajdonosként is, de SEO szakemberként magasan ismernünk kell ezeket a Google fejlesztéseket, ahhoz, hogy kellő időben, kellő pontossággal lereagáljuk.

A RankBrain algoritmust a Google még 2015 áprilisában indította el, teljesen titokban a SEO világnak fogalma sem volt róla, hogy az MI lényegében első perctől a keresések mintegy 15%-ban aktívan részt vesz. Amikor később a Google nyilatkozott is az ügyben, akkor azt mondták, hogy elsősorban azért vált aktuálissá a mesterséges intelligencia beépítése, hogy a sosem látott keresésekre minél pontosabb választ adjon a felhasználónak.

Most 2017-ben elmondhatjuk, hogy a RankBrain gyakorlatilag már az összes keresésben részt vesz, és tevőlegesen is módosítja a rangsorolást, ha azt vesszük, hogy mint harmadik legfontosabb tényező van jelen, akkor megértjük a jelenség logikáját.

Valójában azonban a RankBrain működését úgy mélységében totális homály fedi, amit tudhatunk róla, azok mind a hivatalos közleményekből derülnek ki, miszerint az algoritmus elsősorban meg akarja érteni a felhasználó kereséseit, és nem csak kulcsszavakra figyel, hanem képes mondatot is értelmezni!

SEO szempontból vagy akár keresőmarketing szempontból is elmondhatjuk, hogy az MI-ra épülő jövő nem csak elkezdődött, de itt van körülöttünk és folyamatosan tanul! Google-nak hívják!
  • Mit jelent a Core Web Vitals?
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2024.07.08.

    Mit jelent a Core Web Vitals?

    A digitális világban a weboldalak teljesítménye és felhasználói élménye kulcsfontosságú tényezőkké váltak. A Google ennek jegyében vezette be a Core Web Vitals mérőszámokat, amelyek segítenek a weboldalak teljesítményének értékelésében.

  • Kulcsszókutatás és PPC kampányok
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2024.07.02.

    Kulcsszókutatás és PPC kampányok

    A digitális marketing világában a kulcsszókutatás és a PPC (Pay-Per-Click) kampányok két elengedhetetlen összetevő. Mindkét eszköz kulcsszerepet játszik abban, hogy a megfelelő üzenet a megfelelő közönséghez jusson el.