RankBrain – a Google algoritmus magas foka

Ugyan nem újdonság, hogy a Google bevezette a RankBrain önálló algoritmust, azonban pontos működését és hatásait a keresőoptimalizálásra mai napig csak nyomokban tudjuk meghatározni, hogyan fogja befolyásolni az online jelenlétet a későbbiekben. Épp azért, mert a RankBrain nem más, mint mesterséges intelligencián és gépi tanuláson alapuló algoritmus. Nem keverendő egyetlen olyan algoritmussal sem, amelyeket leginkább onnan ismerünk, hogy megjelenésükkel sorra szankcionálták a weboldalakat.

Weboldal tulajdonosként is, de SEO szakemberként magasan ismernünk kell ezeket a Google fejlesztéseket, ahhoz, hogy kellő időben, kellő pontossággal lereagáljuk.

A RankBrain algoritmust a Google még 2015 áprilisában indította el, teljesen titokban a SEO világnak fogalma sem volt róla, hogy az MI lényegében első perctől a keresések mintegy 15%-ban aktívan részt vesz. Amikor később a Google nyilatkozott is az ügyben, akkor azt mondták, hogy elsősorban azért vált aktuálissá a mesterséges intelligencia beépítése, hogy a sosem látott keresésekre minél pontosabb választ adjon a felhasználónak.

Most 2017-ben elmondhatjuk, hogy a RankBrain gyakorlatilag már az összes keresésben részt vesz, és tevőlegesen is módosítja a rangsorolást, ha azt vesszük, hogy mint harmadik legfontosabb tényező van jelen, akkor megértjük a jelenség logikáját.

Valójában azonban a RankBrain működését úgy mélységében totális homály fedi, amit tudhatunk róla, azok mind a hivatalos közleményekből derülnek ki, miszerint az algoritmus elsősorban meg akarja érteni a felhasználó kereséseit, és nem csak kulcsszavakra figyel, hanem képes mondatot is értelmezni!

SEO szempontból vagy akár keresőmarketing szempontból is elmondhatjuk, hogy az MI-ra épülő jövő nem csak elkezdődött, de itt van körülöttünk és folyamatosan tanul! Google-nak hívják!
  • A Keresőmarketing Jövője 2025-ben
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2024.05.24.

    A Keresőmarketing Jövője 2025-ben

    A keresőmarketing (Search Engine Marketing, SEM) folyamatos fejlődésének köszönhetően 2025-re jelentős változások és új trendek várhatók. Az új technológiák, a változó felhasználói szokások és a szigorodó adatvédelmi szabályozások mind-mind befolyásolják a keresőmarketing stratégiákat.

  • Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.16.

    Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése

    Július 1-től megszűnik a bő tíz éve ismert Universal Analytics. A frissítés nem választható. Vajon több pluszt kapunk a keresőóriástól, vagy egy szükséges nyűg lesz az online marketingesek nyakán a frissítés? Nézzük meg hova jutott a webanalitika közel 20 év alatt!