Social SEO, azaz közösségimédia optimalizáció

Amikor a Google kidolgozta a keresőt naggyá tévő PageRank rendszert, nagyjából úgy gondolkodtak a mérnökök, hogy olyan oldalakra hivatkoznak mások, melyek relevánsak és jó tartalmat adnak: egy link az oldalra egy szavazatot ér.

Azóta a PR-érték elvesztette eredeti jelentőségét, mert a kereső algoritmusa sokkal kifinomultabbá vált, és már számtalan más szempontot is figyelembe vesz. De egy hivatkozás egy releváns és erős oldaltól még mindig nagy értéket képvisel. S itt adódik is a kérdés: a legerősebb oldalak, az ismert közösségi hálózatok, melyeken felhasználók százezrei tolonganak, vajon mennyit számítanak a keresőoptimalizálásban?

Korábban egy link volt a szavazat, de ma már lehet lájkolni, twitelni, sőt +1-ezni is, és akkor a többi jelentős, bár hazánkban kevésbé előtérbe került social media felületekről még nem is beszéltünk. Ezek is egyértelmű szavazatok bizonyos tartalmak mellett. S mivel a Google számára a jó tartalom a legfontosabb egy weboldalon, adja magát, hogy az algoritmus figyelembe vegye a közösségi média visszajelzéseit egy honlap anyagainál.

A kérdés tehát adott: a közösségi médiában megjelenő tartalmaink megfelelő optimalizációjával előrébb lehet-e kerülni a Google találati listáján?

A rövid válasz az, hogy minden bizonnyal igen. Egyszerűen azért is, mert a kereső számára minél több információra van szükség a nálunk megjelenő tartalmakról, a visszajelzéseket pedig nagyon jól lehet követni a Facebook megosztások vagy éppen a Twitter-üzenetek kapcsán.

Arról pedig nem szabad megfeledkezni, hogy a Google-nek saját social media felülete is van, a +1. Ha weboldalunkat +1-ezik a látogatók, azt a kereső biztosan nem hagyja figyelmen kívül. Megfigyelhető jelenleg is, hogy a közösségi hálónkban lévő személyek érdeklődési körének megfelelően állítja össze a találati listánkat, ha be vagyunk jelentkezve, de minden bizonnyal az általános, bejelentkezés nélküli esetén is számít, hogy egy tartalom milyen jól terjed a social világában.

Annyit tehetünk, hogy a weboldalunkon található anyagokat megoszthatóvá tesszük a különböző közösségimédia-felületeken. Igyekezzünk elérhető és könnyen észrevehető helyeken egyszerű, egyklikkes megosztásra buzdítani a látogatókat.

Ezt a cikket is egy erre felhívó mondattal fejezzük be, érdemes ilyesmit máshol is alkalmazni. Itt nem választásról van szó: nem azt kell eldönteni, hogy Google optimalizációt végzünk vagy a közösségi médiára helyezzük a hangsúlyt. A két technikát együtt kell kezelni.

Egyrészt nagyon nem is lehet elválasztani őket: a tapasztalatok szerint az erős oldalakat szívesebben osztják meg, s ezek természetesen előrébb is kerülnek a keresőben. Másrészt a két dolog külön-külön is működik, de nem olyan jól, mint együtt. Mivel más-más látogatókat vonzhatunk be a keresőből és a közösségi oldalakról, ezért bármelyiket elhanyagolni pazarlás volna.

Tetszett a cikk, hasznosnak találtad? Akkor oszd meg, hogy ismerőseid is láthassák! 
 
  • Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.16.

    Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése

    Július 1-től megszűnik a bő tíz éve ismert Universal Analytics. A frissítés nem választható. Vajon több pluszt kapunk a keresőóriástól, vagy egy szükséges nyűg lesz az online marketingesek nyakán a frissítés? Nézzük meg hova jutott a webanalitika közel 20 év alatt!

  • A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.14.

    A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing

    A mesterséges intelligencia története az 1950-es évekre nyúlik vissza, amikor Alan Turing megalkotta az "intelligencia" fogalmának matematikai definícióját. Ezt követően a számítógépes tudományban dolgozók és kutatók elkezdték kifejleszteni az első mesterséges intelligencia programokat.