Új beolvasási módot tesz elérhetővé a Google

 A keresőóriás bejelentette, hogy webmester eszközeit újabb, a keresőmarketinggel foglalkozók számára igen nagy hasznossággal bíró eszközzel bővíti – ezentúl láthatjuk majd, hogy a Googlebot hogyan látja oldalunkat, akár több platformon is.
 
Az új szolgáltatás segítségével nem csak egyszerű HTML kódban láthatjuk majd, hogyan rendereli az oldalt a Googlebot, hanem vizuálisan is megjeleníti majd nekünk az eredményt az eszköz. Ez azért is hasznos, mert a lehető legegyszerűbben meg tudja nekünk mutatni, hol észlel hibát, melyek azok a részei a weboldalnak, amelyeket a keresőrobot nem tudott beolvasni valamilyen hiányosság vagy hiba következtében. Tehát pillanatok alatt megállapíthatjuk, melyek azok a tartalmak, amelyek nem jelennek meg a Google-ben, így a PageRankre sincsenek (pozitív) hatással, és máris megkezdhetjük a probléma diagnosztizálását és orvoslását.
 
A Webmestereszközökben az angol változatban a Fetch and Render gomb jelenik majd meg, ezzel használhatjuk az új funkciót. A rendszer számára, legalábbis az előzetes hírek szerint, eltart majd néhány percig, amíg megfelelően beolvassa, kiértékeli és megjeleníti az oldalt. A rendszer, ha a Googlebot csak részleges beolvasásra volt képes, mert bizonyos tartalmakat nem tudott elérni, ezt külön kijelzi nekünk. Ezután pedig egyetlen kattintás által megtekinthetjük a végeredményt.
 
A szolgáltatás már csak azért is lehet nagy segítség az online marketingesek számára, mert nem csak a hagyományos asztali gépeken megjelenő oldalt képes megmutatni. Beolvasás előtt beállíthatjuk, hogy milyen platformot használjon a rendszer, tehát az asztali megjelenítésen túl például az okostelefonokon vagy tableteken megjelenő webszájtot is láthatjuk majd.
 
Természetesen mindezek túl megtekinthetjük majd a beolvasás eredményét HTML kódban is, ami által sokkal könnyebbé válhat a vizuálisan észlelt problémák fellelése és orvoslása a kódban. A hibákat magukat pedig, azaz azokat a részeket, amelyeket a robot nem volt képes elérni, egy külön listában tekinthetjük meg.
 
  • Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.16.

    Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése

    Július 1-től megszűnik a bő tíz éve ismert Universal Analytics. A frissítés nem választható. Vajon több pluszt kapunk a keresőóriástól, vagy egy szükséges nyűg lesz az online marketingesek nyakán a frissítés? Nézzük meg hova jutott a webanalitika közel 20 év alatt!

  • A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.14.

    A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing

    A mesterséges intelligencia története az 1950-es évekre nyúlik vissza, amikor Alan Turing megalkotta az "intelligencia" fogalmának matematikai definícióját. Ezt követően a számítógépes tudományban dolgozók és kutatók elkezdték kifejleszteni az első mesterséges intelligencia programokat.