Új beolvasási módot tesz elérhetővé a Google

 A keresőóriás bejelentette, hogy webmester eszközeit újabb, a keresőmarketinggel foglalkozók számára igen nagy hasznossággal bíró eszközzel bővíti – ezentúl láthatjuk majd, hogy a Googlebot hogyan látja oldalunkat, akár több platformon is.
 
Az új szolgáltatás segítségével nem csak egyszerű HTML kódban láthatjuk majd, hogyan rendereli az oldalt a Googlebot, hanem vizuálisan is megjeleníti majd nekünk az eredményt az eszköz. Ez azért is hasznos, mert a lehető legegyszerűbben meg tudja nekünk mutatni, hol észlel hibát, melyek azok a részei a weboldalnak, amelyeket a keresőrobot nem tudott beolvasni valamilyen hiányosság vagy hiba következtében. Tehát pillanatok alatt megállapíthatjuk, melyek azok a tartalmak, amelyek nem jelennek meg a Google-ben, így a PageRankre sincsenek (pozitív) hatással, és máris megkezdhetjük a probléma diagnosztizálását és orvoslását.
 
A Webmestereszközökben az angol változatban a Fetch and Render gomb jelenik majd meg, ezzel használhatjuk az új funkciót. A rendszer számára, legalábbis az előzetes hírek szerint, eltart majd néhány percig, amíg megfelelően beolvassa, kiértékeli és megjeleníti az oldalt. A rendszer, ha a Googlebot csak részleges beolvasásra volt képes, mert bizonyos tartalmakat nem tudott elérni, ezt külön kijelzi nekünk. Ezután pedig egyetlen kattintás által megtekinthetjük a végeredményt.
 
A szolgáltatás már csak azért is lehet nagy segítség az online marketingesek számára, mert nem csak a hagyományos asztali gépeken megjelenő oldalt képes megmutatni. Beolvasás előtt beállíthatjuk, hogy milyen platformot használjon a rendszer, tehát az asztali megjelenítésen túl például az okostelefonokon vagy tableteken megjelenő webszájtot is láthatjuk majd.
 
Természetesen mindezek túl megtekinthetjük majd a beolvasás eredményét HTML kódban is, ami által sokkal könnyebbé válhat a vizuálisan észlelt problémák fellelése és orvoslása a kódban. A hibákat magukat pedig, azaz azokat a részeket, amelyeket a robot nem volt képes elérni, egy külön listában tekinthetjük meg.
 
  • Néhány olyan Google Ads változás, amely hozzáértést igényel
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2021.11.03.

    Néhány olyan Google Ads változás, amely hozzáértést igényel

    Olyan tempóban változnak a PPC felületek, leginkább a Google Ads, hogy szinte már képtelenség nyomon követni, adaptálni, és az szerint elkészíteni a hirdetéseinket, ha nincs mellettünk megfelelő szakember.

  • 2022 kiemelt keresőmarketing trendjei
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2021.10.26.

    2022 kiemelt keresőmarketing trendjei

    Ahogyan a keresőoptimalizálásban, úgy a keresőmarketing területén is megjelentek azok a trendek, amelyeket 2022-ben sem szabad figyelmen kívül hagyni. Ezek egymásra épülő folyamatok, míg a keresőoptimalizálás és a linképítés az organikus helyezésekért felelős, addig a keresőmarketing egy összetett folyamatot jelöl.