Új minőségi irányelvek a Google-nél

Ahogyan a keresőóriás mindig is hangoztatja: célja a felhasználók számára hasznos tartalom előtérbe hozása, ebben a körben pedig a kereső természetellenes, pontosabban mesterséges befolyásolásának visszaszorítása.

Bizonyos értelmezés szerint így maga a keresőoptimalizáció is ellentétes a Google irányelveivel, de a SEO-val kapcsolatos nyilatkozatok és hivatalos álláspont szerint a kereső nem ellenzi az optimalizációt, jóllehet technikáinak egy része legalábbis szürkezónásnak tűnik (például a linképítési célú PR-cikkek).

Összességében a fehérkalapos keresőoptimalizálás lényege nem a kereső átverése, hanem az, hogy könnyebben találja meg az algoritmus, miről is szól az oldal, megértse a Google, mennyire hasznos a látogatónak. A minőségi irányelvek ismerete alapvetően elvárható minden szakembertől, hiszen ezek követése nélkül nem várható jó eredmény, sőt akár büntetésbe is kerülhet az oldalunk.

A frissítés nyomán új információkat kapunk a hivatkozásokkal kapcsolatos szabályokról, kicsit változtak az alapvető feltételek, ami viszont a leglényegesebb: végre formába öntötték a rich snippetekkel kapcsolatos szabályozást. Ez talán a legfontosabb, ezért most ezt mutatjuk be.

A rich snippetek (sajnos nincsen rá még meggyökeresedett magyar szakkifejezés) olyan strukturált adatok, melyeket a forráskódból az algoritmus kiolvas, és többlet információként szolgálnak.

Ezek a plusz adatok megjelennek a találati listán, ezért rendkívül értékesek. Viszonylag új területről van szó, így a jelentőségük a későbbiekben a jelenlegi többszörösére nőhet, így érdemes már most kísérletezni velük. Segítségükkel például jelezhetjük a keresőnek, hogy az adott cikkre hányan szavaztak és milyen osztályzatot ért el, majd ez csillagok formájában megjelenhet a SERP-ben (a Google találati oldalán).

Szintén megadható a cikk írója vagy egy recept összetevőinek listája, így a kereső sokkal pontosabban fel tudja mérni, pontosan mi van az adott oldalon.

A rich snippetek pontos használatához a Google súgója nyújt segítséget.
  • Mit jelent a Core Web Vitals?
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2024.07.08.

    Mit jelent a Core Web Vitals?

    A digitális világban a weboldalak teljesítménye és felhasználói élménye kulcsfontosságú tényezőkké váltak. A Google ennek jegyében vezette be a Core Web Vitals mérőszámokat, amelyek segítenek a weboldalak teljesítményének értékelésében.

  • Kulcsszókutatás és PPC kampányok
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2024.07.02.

    Kulcsszókutatás és PPC kampányok

    A digitális marketing világában a kulcsszókutatás és a PPC (Pay-Per-Click) kampányok két elengedhetetlen összetevő. Mindkét eszköz kulcsszerepet játszik abban, hogy a megfelelő üzenet a megfelelő közönséghez jusson el.