Webáruház keresőmarketing a gyakorlatban kis- és középvállalkozásoknak 1. rész

2019-ben már szinte nincs is olyan iparág, amely nem képviselteti magát az interneten valamilyen formában, így ha valaki a semmiből szeretne felépíteni egy online kisvállalkozást, bizony hatalmas konkurenciával találja szemben magát.

Ezzel nem is lenne baj, ha a keresők első találati oldalán lévő top helyezésekért nem lenne akkora a harc, hiszen itt számít az, hogy melyik cég mennyi pénzt hajlandó elkülöníteni a céges büdzséből a SEO-SEM feladatok professzionális elvégzésére.

Nézzük meg, milyen trükkök segítségével tudják felhozni a multik által uralt SERP-eken a kezdő vállalkozásokat a keresőmarketing ügynökségek.
 

Webáruház SEO és SEM audit

Személyes konzultáció utáni SEO audit

Amikor egy fiatal cég felkeres egy keresőmarketing csapatot, akkor a szakemberek a személyes konzultáció után először egy SEO auditot tartanak az ügyfél webes felületén (weboldal, blog, webáruház, portfólió, stb.), amely során feltárják a technikai és egyes tartalmi hibákat is.

Amennyiben ez elmarad, a fiatal cég gyakorlatilag labdába sem rúghat a hatalmas verseny miatt, hiszen ezen az auditon keresztül lehet feltárni a csak programozók által javítható és on-site hibákat, amelyeket még a hirdetések megszerkesztése előtt mindenképpen ki kell javítani.

Számít az informatikai csapat szaktudása

Mivel kis- és középvállalkozásokról van szó, az esetek többségében a webáruházzal kapcsolatos számítástechnikai feladatokat kiszervezik egy informatikai cégnek, aki biztosítja a webstore karbantartását és működtetését, beleértve a tárhelyet vagy akár egyes vállalati rendszerekkel való összeköttetést.

A gyakorlat azt mutatja, hogy ezek az informatikai cégek is sok ügyféllel rendelkeznek, emiatt nem biztos, hogy lesz elég idejük egy webáruházra a több 1000 mellett. Ez pedig azt szokta eredményezni, hogy egy ötperces sitebuild feladatra két hetet, egy linkek átirányításával kapcsolatos megoldás kivitelezésére pedig órák helyett napokat kell várni.

A cég közben fizeti a keresőmarketing ügynökséget - aki próbálja behajtani az informatikai csapaton az audit utáni problémák megoldásait -, a hirdetések még sehol sincsenek, hiszen átalakítás alatt van a weboldal, a cég viszont nem engedhet meg bevételkiesést a javítási munkálatok miatt.

Elkerülhető az ördögi kör

A kialakult kellemetlen és stresszes helyzet viszont megelőzhető, ha megbízható az informatikai háttér, amely üzemelteti a webáruházat. Ez azt jelenti, hogy az informatikai csapat kevés ügyféllel rendelkezik, viszont az ügyfeleinek minden rezdülésére minőségi és gyors munkával reagál.

Gyakran skype-on keresztül, real-time javítják a programozók a hibákat, s az ellenőrző keresőmarketing vagy SEO szakember pedig mondja, hogy helyes lesz ez így, vagy sem. Ezt hívják optimális és gyors munkavégzésnek. Van ilyen itthon is, csak keresni kell, hiszen ha talál is a cég egy jó informatikai csapatot, még nem biztos, hogy el fogja vállalni a munkát a programozói brigád.

Nem győzzük emiatt hangsúlyozni, hogy az interneten a megfelelő szakmai háttér nagyon fontos ahhoz, hogy egy cég profitot tudjon termelni. Ha a webáruháza nem tud annyi funkciót, nem olyan kényelmes a vásárlás rajta, mint a konkurens vállalatok oldalain, akkor átmennek a versenytársakhoz felhasználók.

Nem érdemes spórolni a jó informatikai csapat kiválasztásán, hiszen ha nem elég tapasztalt vagy fejlett a programozók tudása, akkor a jobb szakmai hátterű programozókat alkalmazó konkurens cégek le fogják hagyni a vállalkozást a SERP-ek első helyeiért folytatott harcban.

A keresőmarketingesek elősegítik a gördülékeny vásárlást

Amennyiben a keresőoptimalizáló szakember a SEO audit során feltárt hibákra felhívta a cég figyelmét, és jó esetben sikerült őket kijavíttatni a webáruház üzemeltetőivel, áttérhetnek a SEM feladatokra, amelyek inkább tartalmi és kisebb site-builder feladatok megoldását fedik le.

Következő cikkünkben a SEM feladatok gyakorlati részét fogjuk részletezni, hogy mi mindennek kell még megtörténnie ahhoz, hogy kitegyenek a keresőmarketing szakemberek egy hirdetést az internetre.
  • Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.16.

    Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése

    Július 1-től megszűnik a bő tíz éve ismert Universal Analytics. A frissítés nem választható. Vajon több pluszt kapunk a keresőóriástól, vagy egy szükséges nyűg lesz az online marketingesek nyakán a frissítés? Nézzük meg hova jutott a webanalitika közel 20 év alatt!

  • A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.14.

    A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing

    A mesterséges intelligencia története az 1950-es évekre nyúlik vissza, amikor Alan Turing megalkotta az "intelligencia" fogalmának matematikai definícióját. Ezt követően a számítógépes tudományban dolgozók és kutatók elkezdték kifejleszteni az első mesterséges intelligencia programokat.