Webáruház keresőmarketing a gyakorlatban kis- és középvállalkozásoknak 2. rész

Előző bejegyzésünkben szó esett a SEO audit fontosságáról, a SEO specialisták és a programozók közötti lényeges kapcsolatról, illetve arról is írtunk, hogy miért nem szabad spórolni a webáruházat üzemeltető informatikai cégen.
 

Webáruház SEO és SEM audit

SEO audit utáni SEM audit

A SEM auditról keveset beszél a szakma, hiszen ez valamennyire a tartalmi SEO része, viszont marketinges szemmel nézve sokkal többet ki lehet hozni egy webáruházból, mintha csak a SEO eszközökre hagyatkoznánk.

Ez azt jelenti a gyakorlatban, hogy a SEM specialista vásárlóként végignézi az adott webáruházat, majd megjegyzéseket tesz, ahol hibát talál. Ezután összeül a SEO specialistával, hogy amiket módosítani szeretne, az technikailag kivitelezhető-e, s ha igen, az milyen hatással lesz az oldalra (pl.: lassítja majd az oldal betöltését, gondot okoz megoldani kis képernyőn, nem lehet használni bizonyos formátumú képeket, stb.).

Adminban módosítható tartalmi elemek ellenőrzése

A webáruház ellenőrzése után megnézi a keresőmarketing specialista az adminon belül állítható tartalmi elemeket. Például a rendszer által kiadott vásárlói tájékoztatásokat, e-maileket (pl.: banki átutalás után sikeres volt a fizetés, megtörtént a vásárlás, rendelését fogadtuk, rendelése szállítás alatt van, stb.).

A webáruházra kihelyezhető promóciós elemeket is végignézik ilyenkor a SEM szakemberek, hiszen ezek a cég hivatalosan elhelyezett saját webes felületén található reklámok, bannerek, villámakciók, stb.

Ezek szövegei, képei, hangos vagy videós fájljai mind fontos szerepet játszanak abban, hogy a keresőmarketing szakembernek teljes képe legyen arról, hogy milyen stílusban, kihez kell majd szólnia a marketing kampányoknak.

Céges weboldal

Az interneten egy céges website olyan, mint a valóságban egy névjegykártya és néhány céges brosúra. Ez egy hivatalos formában megírt hivatkozási pont, hiszen az a felhasználó, aki például a cég webáruházát használja, kíváncsi lehet arra, hogy milyen cég áll az online bolt mögött. Ehhez pedig elengedhetetlen egy profin megszerkesztett (PC-n, tableten és mobilon is jól használható), igényesen megtervezett, jól átlátható és könnyen használható céges website.

A következő adatokat / menüpontokat szokták leellenőrizni a keresőmarketing szakértők, amikor megvizsgálják a céges weboldalt (amennyiben már rendelkezik az ügyfél website-tal):

Rólunk / Cégtörténet
  • Itt érdemes hosszú szövegeket létrehozni, kronológiailag felépíteni a történetet a fontosabb mérföldkövek szerint, valamint teletűzdelni érdekességekkel, akár humoros történetekkel tarkítani a bekezdéseket.

Kik vagyunk mi / Csapatunk / Dolgozóink + fényképes rövid bemutatkozás
  • Ez azért fontos, mert így igazi emberek képét és rövid bemutatkozását láthatja a felhasználó, nem pedig csak egy hosszú, unalmas listát.

Sajtómegjelenések
  • A céges imidzs kialakítása miatt ez szinte elengedhetetlen, mert innen látja a felhasználó, hogy milyen üzleti kapcsolatai vannak a cégnek más online bizniszekkel, bloggerekkel vagy influencerekkel.

Jogi nyilatkozatok, dokumentumok
  • Ezek akkor szükségesek, ha olyan tartalmat szeretne feltüntetni a cég - vagy adatokat felhasználni - amelyekhez szükség van valamilyen hivatalos, jogi nyilatkozatra.

Kapcsolat
  • Cím + térkép
  • E-mail cím, skype, telefon, fax
  • Üzletek, irodák elérhetőségei térképpel
  • Ajánlatkérő űrlap szolgáltatás igénybevételéhez, kérdések elküldéséhez
  • Nyitvatartási táblázat, stb.

Indulhatnak a hirdetések

A javítások után a keresőmarketing szakemberek elkezdik kidolgozni a céges kampányokat, legyenek azok Facebook, Adwords, Instagram vagy YouTube hirdetések, s mellettük kezelik a cég webáruházára kitehető promóciós plakátokat, bannereket, aktuális akciókat, törzsvásárlói programokat, nyereményjátékokat, s mindent, amivel több vásárlót tudnak a web store-ba csalogatni.

Tehát a kis- és középvállalkozásoknak is ugyanúgy fontos a SEO-SEM audit, mint bármelyik multinak, hiszen csak ez után érdemes hirdetni egy webáruházat.

Olvassa tovább a webáruház keresőmarketing cikkünket, a 3. részben a tévhitekről és a lehetséges stratégiákról fogunk írni!
  • Weboldal látogatottság növelése professzionális eszközökkel
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2019.04.25.

    Weboldal látogatottság növelése professzionális eszközökkel

    Az interneten naponta több ezer vállalkozás próbál szerencsét, ami azt jelenti, hogy az adott zöldfülű cég készített egy weboldalt és egy blogot hozzá, s egy webáruházat is gyakran igényel, hogy könnyebb legyen eladni a cég termékeit vagy szolgáltatásait.