Webáruház keresőmarketing a gyakorlatban kis- és középvállalkozásoknak 3. rész

Előző bejegyzésünkben megnéztük, hogy mit jelent nagy vonalakban a SEM audit, így ebben a cikkünkben azt fogjuk részletezni, hogy milyen eszközöket és milyen taktikákat használnak a keresőmarketing ügynökségek azért, hogy még a kisvállalkozásoknak is jövedelmező hirdetési stratégiát tudjanak kidolgozni.

Professzionális hirdetéskezelés kis- és középvállalkozások számára

Sok a tévhit

Sokan keresnek fel minket azzal kapcsolatban, hogy hogy lehetne több látogatót csalogatni a webáruházukhoz, mert szinte képtelenek érvényesülni a nagy, már régóta az internetet uraló cégek között.

Emiatt szinte már meg sem adják az esélyét annak, hogy sikeresek legyenek online, viszont a gyakorlat azt mutatja, hogy a kis- és középvállalatoknak is lehet készíteni személyre szabott, pontos reklámokat, melyek igen hamar megtérülnek.

Alapos kulcsszó- és konkurenciakutatás

A SEO-SEM audit után már teljes képe van a keresőmarketing ügynökségnek az ügyfél elvárásairól mind stílus és dizájn tekintetében is, így elindulhat a kulcsszókutatás, majd a konkurens vállalatok jelenlegi működésének áttekintése.

A kis cégek esetében nagyon fontos a megfelelő kifejezések és kulcsszavak megtalálása, hiszen a nagyobb, egyértelmű kifejezéseket már szinte befoglalták a multik. Így például egy cipőboltnak már esélye sem lesz a cipő kifejezésre, hanem hosszabb (long-tail) kulcsszavakkal kell dolgoznia ahhoz, hogy a kampányok sikeresek legyenek, illetve jöjjön még be organikus találat is a hosszabb kifejezésekre pl.: női cipő vásárlás online.

Lokalizált SEM stratégia

A keresőmarketing szakemberek nem mindig ugyanazokat az eszközöket használják a kisvállalkozások esetében, mert sok függ például a termékek / szolgáltatások típusától, a vállalkozás üzletpolitikájától, s természetesen az eddig kialakított üzleti kapcsolataitól.

Ez azt jelenti a gyakorlatban, hogy a SEM szakértők nem egy sémát követve ajánlják a különféle hirdetési platformokat (Facebook, Instagram, YouTube, Google Ads, stb.), hanem a vállalkozásnak megfelelően válogatják ki azokat a platformokat, ahol az ügyfél potenciális vásárlói nap mint nap megfordulnak.

Emiatt felesleges lehet egyes esetekben közösségi média platformokat választani, ha a kisvállalkozás ügyfelei nem tartózkodnak napi szinten ezeken a felületeken. Nekik inkább a Google Adwords platformja, illetve a helyi portálok reklámhelyei lesznek inkább sikeresek.

Optimalizált hirdetések, pontos célzással

Gyakori hiba a keresőmarketing ügynökségeknél az, hogy túl nagy közönséget próbálnak meg megcélozni, s a hirdetések csak viszik a pénzt, ahelyett, hogy hoznák az új vásárlókat. Ez a jelenség elkerülhető, ha a SEM szakember elég időt szán arra, hogy megismerje a cég lehetséges vásárlói perszónáit, s ezek alapján próbálja meg kialakítani a hirdetések szövegeit, képeit és videóit.

Míg egyes képek nagyon jól bevonzzák a fiatal vásárlókat, addig ugyanezek a képek akár offenzívek lehetnek az idősebb rétegek számára. Amennyiben egy kisvállalkozásnak szerteágazó az ügyfélköre, érdemes annyi kampányt indítani, ahány korosztály vagy érdeklődési kör van az adott földrajzi területen.

Persze nem lehet mindenkinek minden szöveges, képes vagy videós reklámmal megfelelni, így érdemes mindig szem előtt tartani a vállalat etikai kódexét is, hiszen ha komoly szövegezésre van szükség a felhasználók miatt, akkor nem biztos, hogy egy humoros kampány sikert arat majd.

Tehát mind stílus, mind a különféle hirdetéskezelő rendszerekben megadott csoportok elkülönítése is egyaránt fontos tényező a hirdetések kialakításánál, mert ha az a néhány kampány, ami belefért a cég büdzséjébe frappánsan kidolgozott és pontos közönséget céloz meg, igen rövid időn belül tud majd profitot termelni.

Amennyiben egy reklám nem hozza a várt eredményt, azonnal le lehet állítani, s készíteni egy másikat, amely már felkészülhet azokra a buktatókra, amik az előző kampány során nehézségeket okoztak. Emiatt mindig van lehetőség módosításokra is, hogy a lehető legjobban szerepeljenek a keresőmarketing ügynökség által kitett promóciók.
  • Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.16.

    Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése

    Július 1-től megszűnik a bő tíz éve ismert Universal Analytics. A frissítés nem választható. Vajon több pluszt kapunk a keresőóriástól, vagy egy szükséges nyűg lesz az online marketingesek nyakán a frissítés? Nézzük meg hova jutott a webanalitika közel 20 év alatt!

  • A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.14.

    A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing

    A mesterséges intelligencia története az 1950-es évekre nyúlik vissza, amikor Alan Turing megalkotta az "intelligencia" fogalmának matematikai definícióját. Ezt követően a számítógépes tudományban dolgozók és kutatók elkezdték kifejleszteni az első mesterséges intelligencia programokat.