Linképítés és Google Ads: Párhuzamok a digitális marketingben
A digitális marketing világában a keresőoptimalizálás (SEO) és a fizetett hirdetések, mint például a Google Ads, elengedhetetlen eszközök az online jelenlét növelésére.
A keresőmotorok figyelembe veszik a linképítés során az interneten található visszamutató linkeket, így nagyon fontos az, hogy ezek olyan oldalakon legyenek elhelyezve, amelyek megbízhatóak, igényesek, továbbá folyamatosan fejlesztik a szakemberek, illetve valamilyen releváns kapcsolat mutatható fel az oldal és a céges link között.
Linképítés és PR
A linképítésre érdemes úgy gondolni, mint a PR stratégia egyik meghatározó részére, mely hasonló ahhoz, ami az internet előtt volt, viszont ezt most online környezetben kell folytatni.
Egy természetes, organikus, jó minőségű visszacsatolási profil létrehozása nélkül nagyon nehéz a linképítés hosszútávon. Az igazi SEO szakértők jelentős időt töltenek bloggerekkel, újságírókkal és az adott szakterületek megbecsült szakembereivel, hiszen nemcsak linkeket helyezhetnek el a szakértők minőségi weboldalain, hanem hosszútávú jó üzleti viszonyt tudnak így ápolni.
PR Stratégia
Az online PR rendkívül költséghatékony módja a vállalkozások internetes népszerűsítésének. A PR segítségével tudja megismertetni magát a világgal egy új cég, mely nagyon fontos abban, hogy bizalmat szerezzen a potenciális vásárlókban, illetve később úgy tudja befolyásolni őket, hogy az profitot termeljen a cégnek.
Az online PR viszont inkább a kapcsolatok kiépítéséről szól, mint egyszerű linképítésről, hiszen ha jó kapcsolatokat sikerült kiépíteni egyes bloggerekkel vagy a cég tevékenységeihez köthető híresebb, befolyásos személyekkel, akkor a linkek jönnek maguktól.
Természetesen minden vállalkozás más és más, így fontos, hogy a PR stratégia úgy legyen kialakítva, hogy az a lehető legjobban tudja segíteni egy adott területen a vállalkozás népszerűsítését.
PR stratégia kiépítése
Az előre tervezés kihagyhatatlan, így a következő kérdésekre mindenképp érdemes megtalálni a választ, mielőtt bármilyen PR stratégiát kezdenénk el kidolgozni a linképítés segítésére.
A digitális marketing világában a keresőoptimalizálás (SEO) és a fizetett hirdetések, mint például a Google Ads, elengedhetetlen eszközök az online jelenlét növelésére.
A keresőmarketing területén a „dobozos” megoldások, vagyis az előre elkészített, standardizált szolgáltatási csomagok gyakran vonzó lehetőséget kínálnak az ügyfelek számára.