A keresőmotorok figyelembe veszik a linképítés során az interneten található visszamutató linkeket, így nagyon fontos az, hogy ezek olyan oldalakon legyenek elhelyezve, amelyek megbízhatóak, igényesek, továbbá folyamatosan fejlesztik a szakemberek, illetve valamilyen releváns kapcsolat mutatható fel az oldal és a céges link között.
Linképítés és PR
A linképítésre érdemes úgy gondolni, mint a PR stratégia egyik meghatározó részére, mely hasonló ahhoz, ami az internet előtt volt, viszont ezt most online környezetben kell folytatni.
Egy természetes, organikus, jó minőségű visszacsatolási profil létrehozása nélkül nagyon nehéz a linképítés hosszútávon. Az igazi SEO szakértők jelentős időt töltenek bloggerekkel, újságírókkal és az adott szakterületek megbecsült szakembereivel, hiszen nemcsak linkeket helyezhetnek el a szakértők minőségi weboldalain, hanem hosszútávú jó üzleti viszonyt tudnak így ápolni.
PR Stratégia
Az online PR rendkívül költséghatékony módja a vállalkozások internetes népszerűsítésének. A PR segítségével tudja megismertetni magát a világgal egy új cég, mely nagyon fontos abban, hogy bizalmat szerezzen a potenciális vásárlókban, illetve később úgy tudja befolyásolni őket, hogy az profitot termeljen a cégnek.
Az online PR viszont inkább a kapcsolatok kiépítéséről szól, mint egyszerű linképítésről, hiszen ha jó kapcsolatokat sikerült kiépíteni egyes bloggerekkel vagy a cég tevékenységeihez köthető híresebb, befolyásos személyekkel, akkor a linkek jönnek maguktól.
Természetesen minden vállalkozás más és más, így fontos, hogy a PR stratégia úgy legyen kialakítva, hogy az a lehető legjobban tudja segíteni egy adott területen a vállalkozás népszerűsítését.
PR stratégia kiépítése
Az előre tervezés kihagyhatatlan, így a következő kérdésekre mindenképp érdemes megtalálni a választ, mielőtt bármilyen PR stratégiát kezdenénk el kidolgozni a linképítés segítésére.
- Vásárlói perszóna kidolgozása
- Milyen közönséget szeretnénk megcélozni?
- Hol élnek, milyen korosztályba sorolhatóak, milyen a nemek eloszlása, milyen időzónákban aktívak?
- Mit szeretnénk elérni a piacon?
- Termékek, szolgáltatások népszerűsítését
- Márkanév elterjedését
- Céges profil megerősítését
- Kiszorítani a konkurenciát
- Társadalmi felelősségvállalás miatt valamilyen problémára szeretnénk felhívni a figyelmet
Amennyiben sikerült megtalálni a lehető legrészletesebb válaszokat a fenti kérdésekre, ki lehet alakítani különféle szenáriókat, amelyek a vásárlói perszónákat személyesítik meg. Így a tömeg helyett bizonyos típusú embereket fog megszólítani a PR kampány, mely sokkal személyesebb, így jobb felhasználói élményt nyújt majd az ügyfeleknek.
Ezután érdemes körülnézni online, hogy melyek azok a bloggerek, YouTuberek, kutatók és szakemberek, akik weboldalaikon az adott céghez köthető tartalmakkal foglalkoznak, s igen elismertek az online világban.
Influencerek felkutatása
- Kik a szakterület főbb online képviselői?
- Milyen webes felületeken érhetőek el, hol szoktak gyakran megjelenni?
- Milyen típusú és stílusú tartalmakat közölnek? Köthetőek-e ezek a cég tevékenységeihez?
- Szoktak-e, s ha igen hogyan és milyen időközönként reagálni a különböző kommentekre, megkeresésekre vagy média megjelenésekre?
- Szponzorálja-e már őket valaki? Van-e valamilyen megállapodásuk már valamilyen céggel, esetleg konkurenciával?
- Kerültek-e valamilyen botrányba? Érdemes a negatív hangulatú fórumokat is átböngészni.
Ezek után fel kell jegyezni az influencerekről a lehető legtöbb adatot, hogy később könnyebb legyen a döntés, hogy kit érdemes megkeresni, s ki az, akit inkább mellőzni kell majd a listából.
Cikkünk 2. része a következő blog bejegyzésünkben lesz olvasható.