2019-ben a linképítés már a PR stratégia része - 1. rész

A keresőmotorok figyelembe veszik a linképítés során az interneten található visszamutató linkeket, így nagyon fontos az, hogy ezek olyan oldalakon legyenek elhelyezve, amelyek megbízhatóak, igényesek, továbbá folyamatosan fejlesztik a szakemberek, illetve valamilyen releváns kapcsolat mutatható fel az oldal és a céges link között.

Linképítés és PR

A linképítésre érdemes úgy gondolni, mint a PR stratégia egyik meghatározó részére, mely hasonló ahhoz, ami az internet előtt volt, viszont ezt most online környezetben kell folytatni.

Egy természetes, organikus, jó minőségű visszacsatolási profil létrehozása nélkül nagyon nehéz a linképítés hosszútávon. Az igazi SEO szakértők jelentős időt töltenek bloggerekkel, újságírókkal és az adott szakterületek megbecsült szakembereivel, hiszen nemcsak linkeket helyezhetnek el a szakértők minőségi weboldalain, hanem hosszútávú jó üzleti viszonyt tudnak így ápolni.

PR Stratégia

Az online PR rendkívül költséghatékony módja a vállalkozások internetes népszerűsítésének. A PR segítségével tudja megismertetni magát a világgal egy új cég, mely nagyon fontos abban, hogy bizalmat szerezzen a potenciális vásárlókban, illetve később úgy tudja befolyásolni őket, hogy az profitot termeljen a cégnek.

Az online PR viszont inkább a kapcsolatok kiépítéséről szól, mint egyszerű linképítésről, hiszen ha jó kapcsolatokat sikerült kiépíteni egyes bloggerekkel vagy a cég tevékenységeihez köthető híresebb, befolyásos személyekkel, akkor a linkek jönnek maguktól.

Természetesen minden vállalkozás más és más, így fontos, hogy a PR stratégia úgy legyen kialakítva, hogy az a lehető legjobban tudja segíteni egy adott területen a vállalkozás népszerűsítését.

PR stratégia kiépítése

Az előre tervezés kihagyhatatlan, így a következő kérdésekre mindenképp érdemes megtalálni a választ, mielőtt bármilyen PR stratégiát kezdenénk el kidolgozni a linképítés segítésére.

  • Vásárlói perszóna kidolgozása
    • Milyen közönséget szeretnénk megcélozni?
    • Hol élnek, milyen korosztályba sorolhatóak, milyen a nemek eloszlása, milyen időzónákban aktívak?
    • Mit szeretnénk elérni a piacon?
      • Termékek, szolgáltatások népszerűsítését
      • Márkanév elterjedését
      • Céges profil megerősítését
      • Kiszorítani a konkurenciát
      • Társadalmi felelősségvállalás miatt valamilyen problémára szeretnénk felhívni a figyelmet
Amennyiben sikerült megtalálni a lehető legrészletesebb válaszokat a fenti kérdésekre, ki lehet alakítani különféle szenáriókat, amelyek a vásárlói perszónákat személyesítik meg. Így a tömeg helyett bizonyos típusú embereket fog megszólítani a PR kampány, mely sokkal személyesebb, így jobb felhasználói élményt nyújt majd az ügyfeleknek.

Ezután érdemes körülnézni online, hogy melyek azok a bloggerek, YouTuberek, kutatók és szakemberek, akik weboldalaikon az adott céghez köthető tartalmakkal foglalkoznak, s igen elismertek az online világban.

Influencerek felkutatása
  • Kik a szakterület főbb online képviselői?
  • Milyen webes felületeken érhetőek el, hol szoktak gyakran megjelenni?
  • Milyen típusú és stílusú tartalmakat közölnek? Köthetőek-e ezek a cég tevékenységeihez?
  • Szoktak-e, s ha igen hogyan és milyen időközönként reagálni a különböző kommentekre, megkeresésekre vagy média megjelenésekre?
  • Szponzorálja-e már őket valaki? Van-e valamilyen megállapodásuk már valamilyen céggel, esetleg konkurenciával?
  • Kerültek-e valamilyen botrányba? Érdemes a negatív hangulatú fórumokat is átböngészni.
Ezek után fel kell jegyezni az influencerekről a lehető legtöbb adatot, hogy később könnyebb legyen a döntés, hogy kit érdemes megkeresni, s ki az, akit inkább mellőzni kell majd a listából.

Cikkünk 2. része a következő blog bejegyzésünkben lesz olvasható.
  • Weboldal látogatottság növelése professzionális eszközökkel
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2019.04.25.

    Weboldal látogatottság növelése professzionális eszközökkel

    Az interneten naponta több ezer vállalkozás próbál szerencsét, ami azt jelenti, hogy az adott zöldfülű cég készített egy weboldalt és egy blogot hozzá, s egy webáruházat is gyakran igényel, hogy könnyebb legyen eladni a cég termékeit vagy szolgáltatásait.