2019-ben a linképítés már a PR stratégia része - 1. rész

A keresőmotorok figyelembe veszik a linképítés során az interneten található visszamutató linkeket, így nagyon fontos az, hogy ezek olyan oldalakon legyenek elhelyezve, amelyek megbízhatóak, igényesek, továbbá folyamatosan fejlesztik a szakemberek, illetve valamilyen releváns kapcsolat mutatható fel az oldal és a céges link között.

Linképítés és PR

A linképítésre érdemes úgy gondolni, mint a PR stratégia egyik meghatározó részére, mely hasonló ahhoz, ami az internet előtt volt, viszont ezt most online környezetben kell folytatni.

Egy természetes, organikus, jó minőségű visszacsatolási profil létrehozása nélkül nagyon nehéz a linképítés hosszútávon. Az igazi SEO szakértők jelentős időt töltenek bloggerekkel, újságírókkal és az adott szakterületek megbecsült szakembereivel, hiszen nemcsak linkeket helyezhetnek el a szakértők minőségi weboldalain, hanem hosszútávú jó üzleti viszonyt tudnak így ápolni.

PR Stratégia

Az online PR rendkívül költséghatékony módja a vállalkozások internetes népszerűsítésének. A PR segítségével tudja megismertetni magát a világgal egy új cég, mely nagyon fontos abban, hogy bizalmat szerezzen a potenciális vásárlókban, illetve később úgy tudja befolyásolni őket, hogy az profitot termeljen a cégnek.

Az online PR viszont inkább a kapcsolatok kiépítéséről szól, mint egyszerű linképítésről, hiszen ha jó kapcsolatokat sikerült kiépíteni egyes bloggerekkel vagy a cég tevékenységeihez köthető híresebb, befolyásos személyekkel, akkor a linkek jönnek maguktól.

Természetesen minden vállalkozás más és más, így fontos, hogy a PR stratégia úgy legyen kialakítva, hogy az a lehető legjobban tudja segíteni egy adott területen a vállalkozás népszerűsítését.

PR stratégia kiépítése

Az előre tervezés kihagyhatatlan, így a következő kérdésekre mindenképp érdemes megtalálni a választ, mielőtt bármilyen PR stratégiát kezdenénk el kidolgozni a linképítés segítésére.

  • Vásárlói perszóna kidolgozása
    • Milyen közönséget szeretnénk megcélozni?
    • Hol élnek, milyen korosztályba sorolhatóak, milyen a nemek eloszlása, milyen időzónákban aktívak?
    • Mit szeretnénk elérni a piacon?
      • Termékek, szolgáltatások népszerűsítését
      • Márkanév elterjedését
      • Céges profil megerősítését
      • Kiszorítani a konkurenciát
      • Társadalmi felelősségvállalás miatt valamilyen problémára szeretnénk felhívni a figyelmet
Amennyiben sikerült megtalálni a lehető legrészletesebb válaszokat a fenti kérdésekre, ki lehet alakítani különféle szenáriókat, amelyek a vásárlói perszónákat személyesítik meg. Így a tömeg helyett bizonyos típusú embereket fog megszólítani a PR kampány, mely sokkal személyesebb, így jobb felhasználói élményt nyújt majd az ügyfeleknek.

Ezután érdemes körülnézni online, hogy melyek azok a bloggerek, YouTuberek, kutatók és szakemberek, akik weboldalaikon az adott céghez köthető tartalmakkal foglalkoznak, s igen elismertek az online világban.

Influencerek felkutatása
  • Kik a szakterület főbb online képviselői?
  • Milyen webes felületeken érhetőek el, hol szoktak gyakran megjelenni?
  • Milyen típusú és stílusú tartalmakat közölnek? Köthetőek-e ezek a cég tevékenységeihez?
  • Szoktak-e, s ha igen hogyan és milyen időközönként reagálni a különböző kommentekre, megkeresésekre vagy média megjelenésekre?
  • Szponzorálja-e már őket valaki? Van-e valamilyen megállapodásuk már valamilyen céggel, esetleg konkurenciával?
  • Kerültek-e valamilyen botrányba? Érdemes a negatív hangulatú fórumokat is átböngészni.
Ezek után fel kell jegyezni az influencerekről a lehető legtöbb adatot, hogy később könnyebb legyen a döntés, hogy kit érdemes megkeresni, s ki az, akit inkább mellőzni kell majd a listából.

Cikkünk 2. része a következő blog bejegyzésünkben lesz olvasható.
  • Miért fontosak az emberi érzelmek a YouTube hirdetésekben?
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2019.06.27.

    Miért fontosak az emberi érzelmek a YouTube hirdetésekben?

    A marketing gyakorlatilag a vásárlás és a döntéshozatal köré épített vállalati érdekeket képviselő pszichológia. Nagyon leegyszerűsítve: a marketingeseknek meg kell találniuk az emberekben azokat a gyenge pontokat, amikor olyan érzelmi vagy idegi állapotba kerülnek, hogy egy-egy termék megvásárlására azt hiszik, hogy ettől jobb lesz nekik.

  • Hogyan segítik a chatbotok a keresőmarketing ügynökségek munkáját?
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2019.06.27.

    Hogyan segítik a chatbotok a keresőmarketing ügynökségek munkáját?

    A mesterséges intelligencia rohamos fejlődése egyben nagyobb mennyiségű automatizációt jelent szinte mindenhol az interneten. Nézzük meg, hogy a chatbotok miért képesek optimálisabb eredményeket hozni mind felhasználói élmény, mind keresőmarketing szempontból.