Ezeket a trükköket használják a keresőmarketing ügynökök a landing oldalak optimalizálására - 1. rész

A landing oldal szerves részét képezi a hirdetési kampánynak, hiszen egy-egy promóciós anyagban elhelyezett linkről érkezik meg ide az ügyfél. Ennek az oldalnak pedig olyan tökéletesnek kell lennie, hogy az vásárlásra késztesse a felhasználót. Nézzük meg, milyen trükköket használnak a keresőmarketing ügynökségek, hogy a landing oldalakon valós vásárlások történjenek meg.
 

Fontos tudnivalók a landing oldalakról

Egy webáruházban rengeteg landing oldal lehet, de ettől még nem lesz minden aloldal landing oldal. Ez azt jelenti, hogy a SEM szakemberek csak a legfontosabb és legjobb tartalommal rendelkező oldalakat fogják landing oldalakként használni.

Ez lehet a főoldal is, de ez általában egy kapuként szolgál, ahonnan több aloldalt tud elérni a felhasználó, hogy kedve szerint válogasson a termékek között. Emiatt az erős és rengeteg tartalommal ellátott oldalakra fogják optimalizálni a szakemberek a hirdetési kampányokat, így ezeknek az oldalaknak patinás felhasználói élményt kell nyújtaniuk.

Landing oldalak előnyei
  • Erősítik a konverziós rátát
  • Segítik növelni az organikus találatok számát a keresőkben
  • Hozzájárulnak a cég nevének és termékeinek népszerűsítéséhez
  • Javítják a webáruház tartalmi SEO elemeinek az állapotát
  • A jobb felhasználói élmény miatt több vásárlót tudnak bevonzani és megtartani


Landing oldal célja

Első lépésként fontos meghatározni, hogy mit szeretnénk elérni a landing oldallal. A keresőmarketingesek jól tudják, hogy ehhez szükség van egy rövid tervezetre, hiszen célszerű leírni a célokat:
  • Törzsvásárlói program, nyereményjáték, sorsolás promotálása
    • Új feliratkozók szerzése
    • E-mail lista bővítése
  • Új termék vagy szolgáltatás megismertetése és eladása
    • Egy adott termék promotálása
    • Nagyobb termékcsoport hirdetése
    • Új és / vagy régi szolgáltatás eladása
  • Több komment, lájk és megosztás elérése
    • Nagyobb engagement rate szerzése
    • Cég népszerűsítése, stb.


Keresőmarketing trükkök landing oldalra

Az embereket nem nagyon érdekli más, mint saját maguk, így általában azért akarnak vásárolni, mert valami problémájuk akadt, amit egy adott termékkel tudnak csak megoldani. Ez egy luxus hajóúttól egészen a cumisüvegig természetesen bármi lehet.

Cím megfogalmazása

Nézzük meg, mi a közös a következő lehetséges landing oldal címekben!
  • Hogy jön le a penész a falról?
  • Biztonságos most Venezuelába utazni?
  • Kibicsaklott a bokám, mit csináljak?
  • Melyik a legszebb óceánjáró hajóút?
  • Hol érdemes molinót nyomtatni Budapest 2. kerületében?
Sokan gondolhatják azt, hogy ezek a címek csak egy blogbejegyzésben állják meg a helyüket, így egy webáruház termék adatlapján nem nagyon tudnak ilyen volumenű szövegezést elképzelni. Pedig nemcsak lehet, de célszerű is. Ezt az informatikai szolgáltatónál kell megérdeklődni, hogy van-e lehetőség szöveget beilleszteni az adott sablonba, amit a webstore használ. Ha nem, akkor érdemes ezt lefejlesztetni.

Egy kisebb méretű szöveget ügyesen és igényesen el lehet helyezni a termékek fölött, mely nem foglal több helyet 3-5 sornál. Majd az oldal aljára is érdemes lehet helyet hagyni a szövegeknek, de ezt egyértelműen csak az első oldalra érdemes, a második, harmadik és további termék oldalakra már nem, mert az inkább gátolná az oldal optimalizálását, semmint elősegítené - erre használjuk az URL kanonikalizációt.

A kérdésre válaszolva pedig az a közös az összes lehetséges címben, hogy olyanok, mintha egy felhasználó kérdezte volna. Ez az egyik legfontosabb, hiszen a megfelelő stílus és kulcsszavak megtalálása rendkívül fontos ahhoz, hogy az üzenet azokhoz az emberekhez jusson el, akiket érint az adott probléma.

Alcímek, felsorolások, képek, infográfok, ismertető videók

Egy ütős cím után természetesen - amennyiben van elég hely - érdemes frappáns alcímekkel és a szemnek jól átlátható felsorolásokkal ellátni a szöveget.

Ezután jönnek a termékek vagy a hirdetett szolgáltatások ismertetései. Nagyon fontos, hogy ezen az oldalon elegendő információ legyen az eladni kívánt termékkel kapcsolatban, tudjon akár azonnal, egy gomb megnyomásával vásárolni a vevő, illetve amennyiben nyereményjáték vagy törzsvásárlói programról van szó, akkor legyen egy praktikus és gyorsan kitölthető űrlap, hogy jelentkezni tudjanak a felhasználók a sorsolásra.

Cikkünk második része a következő bejegyzésünkben lesz olvasható.
  • Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.16.

    Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése

    Július 1-től megszűnik a bő tíz éve ismert Universal Analytics. A frissítés nem választható. Vajon több pluszt kapunk a keresőóriástól, vagy egy szükséges nyűg lesz az online marketingesek nyakán a frissítés? Nézzük meg hova jutott a webanalitika közel 20 év alatt!

  • A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.14.

    A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing

    A mesterséges intelligencia története az 1950-es évekre nyúlik vissza, amikor Alan Turing megalkotta az "intelligencia" fogalmának matematikai definícióját. Ezt követően a számítógépes tudományban dolgozók és kutatók elkezdték kifejleszteni az első mesterséges intelligencia programokat.