Tipikus keresőoptimalizálási hibák, amiket még 2020-ban is elkövetnek majd a vállalatok

A legtöbb keresőmarketing cég csak az eladásokat nézi, a promóciók szövegeit és képeit szerkesztgeti, folyamatosan bújja a Google Analytics-et, és várja, hogy a kitett kampányok behozzák a sikereket. Ha a siker ilyen könnyen jönne, akkor nem lenne keresőoptimalizálás, és a programozók is éhen halnának. Nézzük meg, milyen szarvashibákat fognak elkövetni itthon a cégek még 2020-ban is keresőoptimalizálás téren!

A technikai keresőoptimalizálás nehéz, ezért nem foglalkoznak vele sokan

Amikor egy SEO-SEM cég megalakul, általában a legnagyobb hangsúlyt a marketing stratégiákra helyezi, hiszen a legtöbb ügyfél azért keresi meg, hogy több vásárlóhoz tudjon jutni, mely hosszútávon profit-növekedést eredményez. Igen ám, de egy Zsigulit mégis hogy lehet ajánlani a vásárlóknak, ha már léteznek Tesla kamionok?

A legtöbb cégvezető elfelejti, hogy mint minden nagy keresőnek, a Google-nek is az a célja, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújtsa a látogatóknak. Emiatt nem fog felajánlani egy olyan weboldalt - maximum csak a 10. találati oldalon -, amely elavult technológián működik, mert ez negatív felhasználói élményt okoz, amelyet bármi áron el akar kerülni a keresőóriás.

Ezért azok az oldalak, amelyek nem fektetnek elég hangsúlyt arra, hogy az oldal a 2019-es technikai elvárásoknak megfeleljen - amelyet a Google ingyenesen közzétesz, csak el kellene olvasni -, nem fognak annyi felhasználóhoz jutni, mint azok a cégek, amelyek profi programozókkal dolgoznak.

Még mindig vannak olyan weboldalak, amelyeknél visszakereshető a jelszó

A biztonságos kialakításnak a bankszámla és egyéb személyes adatok gyakori használata miatt elsődleges fontosságúnak kellene lennie, de mind a mai napig vannak olyan magyar webáruházak, ahol az elfelejtett jelszót vissza tudják fejteni, és e-mailben elküldeni a felhasználónak. Ez gyakorlatilag olyan, mintha saját maga alatt vágná a fát az ember.

Ez a baklövés szinte biztos, hogy 2020-ban is jelen lesz a magyar online piacon.

Ehelyett már olyan modern biztonsági megoldások léteznek, amelyek segítségével nemhogy az ügyfél, de még a programozó sem - aki írta a rendszert - tudja visszafejteni a jelszót, mert az többlépcsős biztonsági lépéseken megy keresztül, pontosan azért, hogy senki se tudja megszerezni az ügyfél jelszavát.

A felhasználók helyett a Google-re optimalizálják a weboldalt

Vannak olyan cégek, amelyeket egyáltalán nem érdekel az ügyfél, így az arcába tolják a felugró ablakokat érdektelen és gagyi promóciókkal, természetesen akkor, amikor nagy nehezen végre megtalálta azt a terméket, amit keresett.

De van olyan eset is, amikor olyan a menürendszer kialakítása, hogy még egy zseninek is nehezére esik benne bármit is megtalálni, s az sem ritka, hogy a józan paraszti ész helyett csak SEO szempontból, egy algoritmusnak akar kedvezni az oldal.

Ez fatális hiba, de jelen lesz sajnos 2020-ban is, mert itthon továbbra sem az ügyfél van a középpontban, hanem a pénztárcája.

Amint eljutnak a magyar cégek a nyugati felfogáshoz, abban a pillanatban meg fog változni az interneten gyakorolt üzleti stratégiájuk is, hiszen ha egy-egy konkurens elkezd foglalkozni az ügyfelekkel is, akkor nekik is ezt kell tenniük, ha akarják ha nem. Kérdés az, hogy ez mikor fog megtörténni.

Aurea mediocritas

Horatius tudta, hogy az egyensúly fontos az életben, reméljük a magyar cégek is felnőnek, és a felhasználókat nemcsak két lábon járó pénzeszsákoknak, hanem ügyfeleknek fogják tekinteni, akikkel jó, ha hosszútávon gyümölcsöző kapcsolatot alakítanak ki.